  • Data: 2015-01-14 00:10:58
    Temat: Re: Laffer? Laffer? Nie słyszałem!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 13 Jan 2015, Liwiusz wrote:

    > Co to znaczy "grzali na maksa"? Wielkość kaloryferów jest dostosowana do
    > metrażu,

    A zawory i podzielniki są jakoby po to, żeby uniknąć pomysłów
    pt. "to otworzymy okna i zawory i tak zostawimy" :)

    > nadto powinno być tak, że temperatura podawana na mieszkania
    > jest zależna od temperatury na zewnątrz - ergo - nie oczekuj, że ktoś
    > będzie siedział w zimnie i zakręcał kaloryfery

    Nikt nie oczekuje.
    Ale to jest "używanie rzeczy w sposób odpowiadający właściwościom
    rzeczy" - ogrzewanie z mocy 666 KC jest sprawą najemcy.
    Sprawą właściciela jest jedynie sprawna instalacja, za pomocą której
    można grzać.

    > Ponadto wg mnie ogrzewanie to nie jest koszt "licznikowy"
    > wynikający z zamieszkania

    Nie jest.
    Lokatorowi też nikt nie każe mieszkać, jego wola.
    Płaci, może na pół roku wyjechać na Kajmany...

    > - niezamieszkałe mieszkanie tez trzeba grzać.

    Oczywiście.
    Wtedy jest to problem właściciela, skoro go na nikogo nie 'forwardował' :)

    > Może trochę
    > mniej, ale rzadko spotykam się z sytuacją, aby najemcy mieli dokładać do
    > niedopłat ogrzewania - zapewnienie odpowiedniej temperatury to zadanie
    > wynajmującego

    I jak masz mieszkanie ogrzewane piecami węglowymi, to właściciel ma
    lokatorom dowozić węgiel w potrzebnej ilości.
    Jasne.
    Tylko niespecjalnie prawdziwe.
    Nie napisz że "dla pieców węglowych są inne zasady" bo nie uwierzę :|

    > Ale masz liczniki i możesz się z lokatorami rozliczać co miesiąc.

    IMO nie ma takiej potrzeby - po prostu umowa powinna zawierać to
    samo, co umowy z dostawcami. Zapis o rozliczeniu.
    Przecież dokładnie tak samo działają wszelcy zarządcy budynków
    komunalnych.
    Wodę rozliczają jak dostaną rozliczenie od wodociągów.

    pzdr, Gotfryd