  • Data: 2015-01-15 23:09:08
    Temat: Re: Laffer? Laffer? Nie słyszałem!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Jan 2015, Liwiusz wrote:

    > Wydaje mi się, że nie o przepisach, tylko o uzgodnieniach umownych tu
    > dyskutujemy.

    Oczywiście.
    Ale brak zapisu umownego skutkuje stosowaniem przepisów.
    Powiadasz że nie?
    Oczywiście, wynajmujący i najemca MOGĄ się umówić na "ciepło w cenie".

    > Liczniki to szwindel.

    Mniejszy - prędzej podzielniki to szwindel.
    Ale i tak jest akceptowany, m.in. z powodu niechęci dopłacania
    do "regulujących oknem".

    O ile wiem, powodem burz w spółdzielniach bywało np. niezaplanowanie
    "kosztów stałych" (zarówno na koszty instalacji jak i na straty ciepła),
    co oczywiście po spadku zużycia ciepła skutkowało koniecznością
    podniesienia ceny ciepła :>

    > Rozliczenie zależy głównie od przyjętych
    > "współczynników"

    Masz na myśli powód wyżej?
    (tj konieczności korygowania błędów grubych, wynikłych z nierozpoznania
    gdzie są koszty)

    pzdr, Gotfryd