  • Data: 2015-01-14 08:33:20
    Temat: Re: Laffer? Laffer? Nie słyszałem!
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-14 o 00:10, Gotfryd Smolik news pisze:
    > I jak masz mieszkanie ogrzewane piecami węglowymi, to właściciel ma
    > lokatorom dowozić węgiel w potrzebnej ilości.
    > Jasne.
    > Tylko niespecjalnie prawdziwe.
    > Nie napisz że "dla pieców węglowych są inne zasady" bo nie uwierzę :|

    Ależ właśnie są inne. Nie wiem na ile śledzisz rynek wynajmu, ale
    generalnie jest tak (nie patrz na oferty z ogłoszeń, tylko na realne
    transakcje), że jak ciepło jest normalnie przez spółdzielnię zapewniane,
    to dla prywatnego najemcy jest już zwykle wliczone w czynsz bez dalszych
    rozliczeń.

    Jeśli jednak właściciel wycudował jakieś ogrzewanie swoim gazem, prądem,
    węglem itp. to rzeczywiście chce to przerzucać na najemcę, tyle że w
    praktyce musi obniżyć cenę samego czynszu, bo mało kto mając wybór taki
    jak wcześniej, wybierze lokal, gdzie oprócz normalnego czynszu płaci
    jeszcze za drogą formę ogrzewania.

    --
    Liwiusz