  • Data: 2009-09-14 20:50:53
    Temat: Re: Kupno-sprzedaż mebli, kto płaci podatek
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 22:04
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0909142152420.2656@quad>):

    > Kto Ci takich głupot nagadał?

    No bo jak nie prowadzi DG, to nie może odliczać KUP. Mylę się?

    > Oczywiście, ze z prawem do kosztów, od kosztów zakupu, poprzez
    > koszty transportu, montażu i napraw.

    Czyli jeżeli on te meble kupił za 20 tysięcy przykładowo, to jak będzie
    wyglądała podatkowo taka transakcja?

    > No i najważniejszy hint: w przypadku towarów kupionych "osobiście",
    > co najłatwiej wykazać w przypadku rzeczy używanych na własne potrzeby
    > (nie ma podejrzenia innego "celu" zakupu), jest bardzo krótki czas,
    > w którym podpada się pod podatek dochodowy.
    > Pół roku (nie szukać "sześciu miesięcy", w ustawie jest "pół roku" :D))

    A widzisz, no to wiele zmienia. Bo Witek tak pisał, jakby w większości
    przypadków był PIT, a tylko czasami nie. Tak przynajmniej zrozumiałem. A z
    Twoich słów znów wynika, że faktycznie PIT jest wtedy, gdy ktoś
    handluje ,,zarobkowo'' a nie wyzbywa się starych rzeczy swoich.

    I teraz to nabiera pomału kształtu i sensu, że jednak cała transakcja się
    skończy na podatku PCC 2% i zaczyna to mieć ręce i nogi.

    > Umyślnie byś im "pomógł"?? ;)

    Ojtam... Jesień idzie, deszcze tuż tuż...

    > Jak wydasz 20 000 zł i będziesz miał z "wyrzucenia" 4 000 zł
    > kosztów, to niby gdzie ten Twój "zysk"?

    A ja mówiłem coś o ZYSKU? Ja mówiłem o KUP. Czyli zamiast wydać 400zł PCC
    miałbym na plus te 3600zł KUP. Więc defakto zarobiłbym 4 000zł, bo 20 wydam
    tak czy siak.

    > Na mój rozum: 16 000 zł straty (panstwo *też* straci, ale mniej,
    > bo 4000 zł).

    No skoro tak chcesz patrzeć, no to miałbym 16400 straty a nie 20400.

    > Można.
    > Tylko to musi spełniać *definicję* kosztu.
    > Czyli musi być nie tylko nabyte, ale "nabyte w celu".

    No w celu odsprzedaży :D No mówiłem, że do magazynu... A potem jakoś tak
    nieszczęśliwie nikt tego nie kupi i przyjdzie czas remanentu, to się okaże,
    że zgniło albo dziecko popisało mazakiem i straciło wartość
    kolekcjonerską :D

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)