  • 1. Data: 2009-09-14 18:14:49
    Temat: Kupno-sprzedaż mebli, kto płaci podatek
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    kupuję meble od sąsiada. Kto płaci podatek? Sąsiad mówi, że meble są jak
    samochód i wtedy PCC płaci nabywca. Ja znów mam nawyki przedsiębiorcy i mi
    się podatki generalnie kojarzą ze sprzedawcą. No ale w sumie VAT też płaci
    nabywca.

    Znalazłem w necie, że:

    ===================
    W zależności od tego, jaka czynność cywilnoprawna jest zawierana,
    podatnikiem jest przy:

    1) umowie sprzedaży ? kupujący,
    ===================

    Czyli wynika, że jednak ja... Dziwne to... Ja płacę kasę, on zarabia kasę i
    jeszcze JA mam płacić podatek?

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 2. Data: 2009-09-14 18:20:00
    Temat: Re: Kupno-sprzedaż mebli, kto płaci podatek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:
> [...]
    > ===================
    >
    > Czyli wynika, że jednak ja... Dziwne to... Ja płacę kasę, on zarabia kasę i

    ty płacisz 2% PCC od samego faktu zawarcia umowy sprzedaży.
    On zapłaci (lub nie) podatek od dochodu.

  • 3. Data: 2009-09-14 18:44:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 20:20
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h8m1gg$t7b$14@inews.gazeta.pl>):

    > ty płacisz 2% PCC od samego faktu zawarcia umowy sprzedaży.
    > On zapłaci (lub nie) podatek od dochodu.

    No nie, podwójnie to chyba nie... :D

  • 4. Data: 2009-09-14 18:45:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]
    wasz znak: <h8m1gg$t7b$14@inews.gazeta.pl>):

    > ty płacisz 2% PCC od samego faktu zawarcia umowy sprzedaży.
    > On zapłaci (lub nie) podatek od dochodu.

    Zastanawiam się, co mi grozi, jak tego nie zgłoszę. Bo kurde, 300zł podatku
    mi się nie uśmiecha dawać tylko temu, że to ja se kupuję i kasę wydaję,
    zamiast zarabiać.

  • 5. Data: 2009-09-14 18:46:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:h8m1gg$t7b$14@inews.gazeta.pl>:

    > ty płacisz 2% PCC od samego faktu zawarcia umowy sprzedaży.

    Witek, nie wróż ze szklanej kuli, patrz kto to pisał...
    Tristan? Jak zwykle podał tyle informacji, żeby potrolować jeszcze trochę...

    Ani słowa o kwocie, ani słowa...

    > On zapłaci (lub nie) podatek od dochodu.

    ... no właśnie...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2009-09-14 18:47:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > mi się nie uśmiecha dawać tylko temu, że to ja se kupuję i kasę wydaję,

    To idzie między innymi na nasz socjalizm, zdaje się że lubisz ten
    system? :) Już nie mówiąc o tym, że w socjaliźmie państwo lubi wiedzieć
    co, kto od kogo kupuje i za ile. Ale dzięki temu nie musisz płacić np.
    za wizytę u lekarza :P

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-09-14 18:55:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 20:20
    > (autor witek
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <h8m1gg$t7b$14@inews.gazeta.pl>):

    > No nie, podwójnie to chyba nie... :D

    Halo, pobudka, piekny sen sie skonczył.

    > Zastanawiam się, co mi grozi, jak tego nie zgłoszę. Bo kurde, 300zł podatku
    > mi się nie uśmiecha dawać tylko temu, że to ja se kupuję i kasę wydaję,
    > zamiast zarabiać.

    dopoki US sie nie dowie to nic.
    Ale jak sąsiad doliczy ten dochód do swojego podatku, bedzie mial
    kontrolę, poproszą go o umowę i sprawdzą gdzie jest PCC to ....

    co prawda prawdopodobieństwo małe ale > 0

  • 8. Data: 2009-09-14 18:57:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Witek, nie wróż ze szklanej kuli, patrz kto to pisał...
    > Tristan? Jak zwykle podał tyle informacji, żeby potrolować jeszcze trochę...
    >
    > Ani słowa o kwocie, ani słowa...

    zrobiłem dwa założenia
    a) ze za chwile sie zapyta czy zawsze sie płaci
    b) że już wie, że przekroczył kwotę od której się nie płaci.

    > .... no właśnie...

    ale podatek sąsiada ma się nijak do PCC
    Sąsiad może zupełnie z innych powodów podatku nie zapłacić.

  • 9. Data: 2009-09-14 19:00:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:h8m34n$opq$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > system? :) Już nie mówiąc o tym, że w socjaliźmie państwo lubi wiedzieć
    > co, kto od kogo kupuje i za ile. Ale dzięki temu nie musisz płacić np.

    Już widze jak Tristan kupuje używane meble za 15kPLN do celów DG...
    A nawet gdyby, to zapomniał o kosztach, których mógłby nie mieć, a listopad
    za pasem :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2009-09-14 19:00:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 20:47
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h8m34n$opq$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > system? :) Już nie mówiąc o tym, że w socjaliźmie państwo lubi wiedzieć
    > co, kto od kogo kupuje i za ile. Ale dzięki temu nie musisz płacić np.

    Kurde, zaczynasz brzmieć jako komentarze na Onecie... Im się wszystko z
    katolikami kojarzy dla odmiany. Nawet zamach wykonany przez muzułmanów albo
    łamanie praw w Iranie.