  • Data: 2009-09-14 22:02:01
    Temat: Re: Kupno-sprzedaż mebli, kto płaci podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Sep 2009, Tristan wrote:

    > No bo jak nie prowadzi DG, to nie może odliczać KUP. Mylę się?

    Oczywiście.
    Skąd pomysł na wiązanie KUP z DG??
    KUP są cechą podatku dochodowego.
    Owszem, są wyjątki (bezczelność) - np. opodatkowanie odsetek, kiedy
    to opodatkowuje się czysty przychód (bez KUP), ale to rzadkość.

    > Czyli jeżeli on te meble kupił za 20 tysięcy przykładowo, to jak będzie
    > wyglądała podatkowo taka transakcja?

    5 kzł strat i zero podatku.
    Różnica taka, że (np. w odróżnieniu od DG) straty z pojedynczej
    transakcji się *nie sumują* z dochodami z innych transakcji.

    > A widzisz, no to wiele zmienia. Bo Witek tak pisał, jakby w większości
    > przypadków był PIT

    Wcale bym nie dał głowy, że tak pisał.
    Zresztą: nie ma sensu rozważanie "większości przypadkow", lecz zwyczajnie
    *możliwość* wystąpienia takiego czy innego przypadku.
    A nuż się zdarzy.

    > I teraz to nabiera pomału kształtu i sensu, że jednak cała transakcja się
    > skończy na podatku PCC 2% i zaczyna to mieć ręce i nogi.

    Najprawdopodobniej/

    > A ja mówiłem coś o ZYSKU? Ja mówiłem o KUP. Czyli zamiast wydać 400zł PCC
    > miałbym na plus te 3600zł KUP. Więc defakto zarobiłbym 4 000zł, bo 20 wydam
    > tak czy siak.

    "20" wydasz z zamiarem zniszczenia mebli?
    I kto tu coś pisał o trollowaniu? ;>

    > No skoro tak chcesz patrzeć, no to miałbym 16400 straty a nie 20400.

    Zgoda.
    Pod warunkiem że te meble by się zniszczyły i nie można by dopatrzeć
    się umyślności, a być może i "karygodnego zaniedbania".

    A prawda.

    pzdr, Gotfryd