    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kupno mieszkania od matki a rozliczenie podatku
    Date: Tue, 17 Nov 2009 01:28:22 -0600

    Dominik & Co wrote:

    > To w końcu US będzie uważał, że miałem te pieniądze, czy nie?
    >
    > Jeśli uzna, że ze sprzedaży domu nie rozliczyłem 70 tys, to znaczy,
    > że je mam- nieprawdaż? Mogę je mieć na koncie, mogę w skarpecie.
    > Miałem ze sprzedaży domu, wydałem na mieszkanie, nie mam.
    >
    > Pytanie, czy matka musiałaby przynieść całą kwotę w gotówce
    > do US celem oględzin?
    >
    > A gdybym potrzebował pożyczki, to zamiast płacić 2% PCC
    > sprzedałbym po prostu weksel własny...

    A to akurat mało istotne czy US będzie uważał czy je jeszcze masz czy nie.

    Ja zrozumiałem, ze chcesz zapłacić tyle ile masz, po czym wziąć je
    jeszcze raz i zapłacić drugi raz tymi samymi pieniędzmi. Zeby było, że
    wszystko co miałeś wydać na potrzeby mieszkaniowe, wydałeś.

    Więc w ogóle pomijając mieszkanie, jak przy okazji byle kontroli US się
    dopatrzy, że nagle na konto wpłynęło ci xxx tyś zł, to się po prostu
    zapyta a za co. I albo morda w kubeł i zapłacisz 75% od nieujawnionych
    dochodów, albo powiesz, że matka ci pożyczyła (a co wolno jej) i
    zapłacisz 2%. Tylko, że jak to będzie za 4 lata z kawałkiem, to będzie
    to 2% z odsetkami.