  • Data: 2009-11-16 06:37:55
    Temat: Re: Kupno mieszkania od matki a rozliczenie podatku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dominik & Co wrote:
    > Witam,
    >
    > Przy okazji rozliczenia sprzedaży domu została mi kwota ok. 70 tys zł
    > nie wydatkowana na "cele mieszkaniowe" w rozumieniu ustawy o podatku
    > dochodowym (w brzmieniu sprzed 1 stycznia 2007).
    >
    > Matka chce mi za taką kwotę sprzedać mieszkanie (z prawem dożywocia),
    > mieszkanie jest warte na wolnym rynku ca 130 tys.
    > I teraz pytanie: czy US przyczepi się, że transakcja jest fikcyjna,
    > tylko dla celów uniknięcia podatku?

    przeciez nie jest fikcyjna.
    sprzedaż będzie na serio.
    to, że za niższą cenę, nie jest zabronione, a ze PCC bedzie od wyzszej
    to inna sprawa.

    > Czy US przyczepi się, jeśli jako zapłatę wystawię weksel własny
    > z terminem płatności np. za rok?

    przyczepi się w sensie, że wykup weksla ma mało wspólnego z celem
    mieszkaniowym i dowali ci podatek od tych 70 tyś.

    Fikcyjne to wszystko byłoby dopiero wtedy kiedy po takim wykupie
    postanowiłbyś np. matce mieszkanie podarować. Wówczas jak US się połapie
    to na pewno uwali umowę sprzedaży na "cele mieszkaniowe".
    Tak długo jak długo faktycznie to mieszkanie kupisz, USowi nic do tego.
    Z tym, że kasę będziesz chyba musiał dodrukować i zapłacić za
    mieszkanie, bo za weksel i za rok to raczej nie przjedzie.