    From: Mieczyslaw <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ktory pit?
    Date: Mon, 8 Mar 2004 05:14:40 +0100
    Sender: m...@o...pl@81.210.63.241

    7 Mar 2004 18:18:34 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Seba napisał(a):

    > Witam
    > Czy moglby mi ktos pomoc ustalic jak mam sie rozliczyc z moja zona?
    > Po raz pierwszy mozemy sie rozliczyc razem ale... ona byla na dzialalnosci na
    > ryczalcie z tym ze w zeszlym roku nie osiagnela z tego tytulu zadnych dochodow
    > (w tej chwili zawiesila dzialalnosc). Otrzymywala jedynie zasilek
    > rehabilitacyjny z ZUS.
    > A wiec ja osiagalem dochody z tytulu umowy o prace natomiast moja zona tylko z
    > zasilku. czy wobec tego mozemy sie rozliczyc razem? Czy tez fakt ze moja zona
> [...]

    Jeżli w ubiwgłym roku "była na działalności..." to IMHO nie możecie się
    razem rozliczać. Nie decyduje tu fakt czy miała przychody czy nie : art.6
    ust.8 ustawy o PDoOF:
    "8. Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma zastosowania w
    sytuacji, gdy chociażby do jednego z małżonków, osoby samotnie wychowującej
    dzieci lub do jej dziecka mają zastosowanie przepisy art. 30c lub ustawy o
    *zryczałtowanym podatku dochodowym.*
    Przepi mówi, że nie można jeżeli mają zastosowanie przepisy ustawy o
    zryczałtowanym podatku - a w Twojej sytuacji mają.

    --
    Mieczysław
    ----