  • 1. Data: 2004-03-07 17:18:34
    Temat: Ktory pit?
    Od: "Seba" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy moglby mi ktos pomoc ustalic jak mam sie rozliczyc z moja zona?
    Po raz pierwszy mozemy sie rozliczyc razem ale... ona byla na dzialalnosci na
    ryczalcie z tym ze w zeszlym roku nie osiagnela z tego tytulu zadnych dochodow
    (w tej chwili zawiesila dzialalnosc). Otrzymywala jedynie zasilek
    rehabilitacyjny z ZUS.
    A wiec ja osiagalem dochody z tytulu umowy o prace natomiast moja zona tylko z
    zasilku. czy wobec tego mozemy sie rozliczyc razem? Czy tez fakt ze moja zona
    miala dzialalnosc na ryczalcie sprawia ze musimy sie rozliczyc osobno mimo ze
    nie osiagnela z tytulu prowadzenia tej dzialalnosc zadnych dochodow...?

    Prosze o pomoc bo pytalismy w dwuch urzedach skarbowach i otrzymalismy
    sprzeczne informacje. Ksiegowa tez juz "zglupiala" ;)

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 2. Data: 2004-03-08 04:14:40
    Temat: Re: Ktory pit?
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    7 Mar 2004 18:18:34 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Seba napisał(a):

> [...]
    >
    > Prosze o pomoc bo pytalismy w dwuch urzedach skarbowach i otrzymalismy
    > sprzeczne informacje. Ksiegowa tez juz "zglupiala" ;)

    Jeżli w ubiwgłym roku "była na działalności..." to IMHO nie możecie się
    razem rozliczać. Nie decyduje tu fakt czy miała przychody czy nie : art.6
    ust.8 ustawy o PDoOF:
    "8. Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma zastosowania w
    sytuacji, gdy chociażby do jednego z małżonków, osoby samotnie wychowującej
    dzieci lub do jej dziecka mają zastosowanie przepisy art. 30c lub ustawy o
    *zryczałtowanym podatku dochodowym.*
    Przepi mówi, że nie można jeżeli mają zastosowanie przepisy ustawy o
    zryczałtowanym podatku - a w Twojej sytuacji mają.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-03-08 23:25:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Mar 2004, Mieczyslaw wrote:

    >+ 7 Mar 2004 18:18:34 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Seba napisał(a):
    [...]
> [...]
    >+ > Prosze o pomoc bo pytalismy w dwuch urzedach skarbowach i otrzymalismy
    >+ > sprzeczne informacje. Ksiegowa tez juz "zglupiala" ;)

    To teraz będziecie w nie lepszej sytuacji :)

    [...]
> [...]
    >+ Przepi mówi, że nie można jeżeli mają zastosowanie przepisy ustawy o
    >+ zryczałtowanym podatku - a w Twojej sytuacji mają.

    Zastrzegam wielkimi literami że "piszę z głowy czyli z niczego" i że
    sprawdzać mi się NIE CHCE[1] (ale spać i owszem - przynajmniej parę km
    rowerem obróciłem nim mnie śnieg zasypał :>) niemniej... niemniej
    pamiętam iż widziałem że "podleganie" polega na tym, że dany
    podatek się *płaci*. Konkretnie na zapisie "osiagający przychody"
    z ustawy :)
    [1] tj. szukac interpretacji, bo przepis mam przed nosem.
    A pamięć jest zawodna, to wiem :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)