  • 1. Data: 2004-03-07 16:24:55
    Temat: NIP
    Od: "Piotrek" <p...@i...com.pl>

    Witajcie!
    Czy do zawarcia umowy o pracę niezbędny jest NIP, czy można to załatwić
    później, w trakcie pracy? Opiszcie proszę proces uzyskiwania NIPu... Dzięki!
    Pozdrawiam!
    Piotr

  • 2. Data: 2004-03-07 18:56:01
    Temat: Re: NIP
    Od: "Moolo" <b...@e...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy do zawarcia umowy o pracę niezbędny jest NIP, czy można to załatwić
    > później, w trakcie pracy? Opiszcie proszę proces uzyskiwania NIPu...

    O ile nie miałeś wcześniej nadanego NIPu, to musisz zgłosić się do
    przynależnego ci Urzedu Skarbowego i na druku NIP3 złożyć wniosek o nadanie
    NIPu, jego wydanie trwa 14 dni. Jest ono niezbędne pracowdawcy do
    rozliczania sie z US, co do umowy to myślę, że mozna ją uzupełnić o nr NIP w
    późniejszym czasie (oczywiście zalezy to od dobrej woli pracodawcy :-)

  • 3. Data: 2004-03-07 20:47:26
    Od: "Basia lub Damian" <d...@p...onet.pl>

    > Jest ono niezbędne pracowdawcy do
    > rozliczania sie z US, co do umowy to myślę, że mozna ją uzupełnić o nr NIP
    > późniejszym czasie (oczywiście zalezy to od dobrej woli pracodawcy :-)

    Pracodawca musi zglosic pracownika do ZUS w ciagu 7 dni od jego
    zatrudnienia, a do tego potrzebuje NIP. Tak wiec pracodawca moze czekac na
    nip ale, nie dluzej niz jakies 6 dni bo potem musi zrobic dokument ZUA.

    Pozdrawiam
    Baska

  • 4. Data: 2004-03-08 07:16:08
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Pracodawca musi zglosic pracownika do ZUS w ciagu 7 dni od jego
    > zatrudnienia, a do tego potrzebuje NIP. Tak wiec pracodawca moze czekac na
    > nip ale, nie dluzej niz jakies 6 dni bo potem musi zrobic dokument ZUA.
    Nie potrzebuje.
    Wystarczą dwie dane identyfikacyjne. Jedna to nazwisko a drugą może być
    pesel lub dowód ewentualnie paszport.

    --
    PawełJ

  • 5. Data: 2004-03-08 07:30:41
    Od: "Adam" <a...@i...SPam.net>

    Witam!

    > Pracodawca musi zglosic pracownika do ZUS w ciagu 7 dni od jego
    > zatrudnienia, a do tego potrzebuje NIP. Tak wiec pracodawca moze czekac na
    > nip ale, nie dluzej niz jakies 6 dni bo potem musi zrobic dokument ZUA.

    ... W którym wpisuje PESEL. Nastepnie IMHO pracodawca występuje o
    NIP pracownika a jak on go dostanie poleconym to się uzupełnia
    dane dla ZUS.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2004-03-08 07:40:03
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > ... W którym wpisuje PESEL. Nastepnie IMHO pracodawca występuje o
    > NIP pracownika a jak on go dostanie poleconym to się uzupełnia
    > dane dla ZUS.
    A od kiedy ZUS wymaga podania nipu? napisz bo mam "kilku" pracowników
    zgłoszonych bez nip a o takim wymogu pierwsze słyszę.

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2004-03-14 13:36:39
    Od: "dzibi" <b...@p...onet.pl>

    > A od kiedy ZUS wymaga podania nipu? napisz bo mam "kilku" pracowników
    > zgłoszonych bez nip a o takim wymogu pierwsze słyszę.
    >

    > --
    > PawełJ

    art 33 i 35 ustawy o sus, a dalej 42
    dzibi