  • Data: 2002-02-25 22:10:17
    Temat: Re: Ksiegowanie zaleglych kosztow
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 25 Feb 2002, Michal Kawecki wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > za czynsz. W trakcie weryfikacji księgi za ubiegłe lata dopatrzyłem się
    >+ braku
    >+ > zaksięgowanej wpłaty należności za rok 1999.
    >+ >
    >+ > W związku z tym mam pytanie: czy mogę zaksięgować należność za wynajem
    >+ lokalu
    >+ > w roku 1999 z datą dokumentu np. 01.01.2002 roku, tzn. wciągnąć ten koszt w
    >+ > koszty roku bieżącego? Czy też powinienem wciągnąć go w księgę na koniec
    >+ 1999
    >+ > roku i ew. złożyć korektę deklaracji podatkowej za rok 1999?

    Nie wiem czy pytanie Orki (do mnie, kiedy pytałem jak rozliczyć
    styczniowy telefon) pt. "a stosujesz księgowanie kasowe czy
    memoriałowe ?" nie ma czasem zastosowania !

    >+ > I pytanie ogólniejszej natury: jaki okres czasu przewiduje ustawodawca na
    >+ > zaksięgowanie zaległych kosztów, które nie są kosztami podlegającymi
    >+ > ewidencji VAT?

    IMHO tyle samo co w "drugą stronę", czyli przeważnie 5 lat (tyle
    czasu masz przechowywać dokumentację i tyle upływa do przedawnienia:
    różnica wskutek której czas "przechowywania" jest nieco krótszy
    od przedawnienia - czyli możesz "umknąć" - była tu ostatnio wałkowana)

    >+ Sprawa co prawda straciła status "pilnej", jednak w dalszym ciągu uprzejmie
    >+ dopraszam się odpowiedzi, nawet jeśli pytanie wygląda w Waszych oczach na
    >+ bardzo lamerskie.

    Nie mam przekonania co do "Wyglądania na lamerskie" :)
    Codziennie płatności sprzed dwu lat nie księgujemy ;) !

    Pozdrowienia, Gotfryd