eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKsiegowanie zaleglych kosztow › Re: Ksiegowanie zaleglych kosztow
  • Data: 2002-02-25 10:30:36
    Temat: Re: Ksiegowanie zaleglych kosztow
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@2...pl> napisał w wiadomości
    news:0ee6ee0e4b983e95a686e93bc1a06f79@kwinto.2com.pl
    ...
    > Witam i przepraszam, jeżeli to pytanie przewijało się juz na grupie. Z
    reguły
    > zaczynam od czytania archiwum, ale tutaj odpowiedź muszę mieć do wieczora...
    >
    > Otóż prowadzę firmę s.c. rozliczającą się książką przychodów-rozchodów.
    Firma
    > odnajmuje lokal pod biuro od żony współwłaściciela. Umowa najmu jest
    corocznie
    > powtarzana, na koniec roku księgowane jest pokwitowanie za odbiór należności
    > za czynsz. W trakcie weryfikacji księgi za ubiegłe lata dopatrzyłem się
    braku
    > zaksięgowanej wpłaty należności za rok 1999.
    >
    > W związku z tym mam pytanie: czy mogę zaksięgować należność za wynajem
    lokalu
    > w roku 1999 z datą dokumentu np. 01.01.2002 roku, tzn. wciągnąć ten koszt w
    > koszty roku bieżącego? Czy też powinienem wciągnąć go w księgę na koniec
    1999
    > roku i ew. złożyć korektę deklaracji podatkowej za rok 1999?
    >
    > I pytanie ogólniejszej natury: jaki okres czasu przewiduje ustawodawca na
    > zaksięgowanie zaległych kosztów, które nie są kosztami podlegającymi
    ewidencji
    > VAT?
    >
    Sprawa co prawda straciła status "pilnej", jednak w dalszym ciągu uprzejmie
    dopraszam się odpowiedzi, nawet jeśli pytanie wygląda w Waszych oczach na
    bardzo lamerskie.
    --
    Pozdrawiam

    Michał Kawecki
    k...@2...pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1