  • Data: 2002-12-02 23:21:07
    Temat: Re: Koszty reprezentacji i reklamy a VAT
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:as8557$o1m$1@news.onet.pl...
    > Czy zakup (soki owocowe, woda mineralna, czekolada
    > ...) z tytułu repezentacji i reklamy do wysokości
    > 0,25% przychodu (kpir, kolumna nr 12)...

    IMHO 0.25% z kolumny 7 (wartość sprzedanych towarówi usług) a nie całego
    przychodu, czyli kol. 9

    > ... można w
    > VAT-7 w części D.3. (wartość zakupu i podatek
    > naliczony) wpisac w rubryce nr 53 i 54 (sprzedaży
    > w listoadzie nie mam a zwolnionej nigdy nie
    > miałem). Prawdę mówiąc innej możliwości nie widzę
    > :) ale wolę sie upewnić.

    Coś to nie tak.
    Są dwie "metody" księgownia przekazania _towarów_ (nie usług) na
    reprezentację i reklame.
    1. odliczasz VAT z faktur zakupu ale naliczasz (f-ra wewnętrzna) VAT od
    przekazania w VAT-7 i do PKPiR netto wpisujesz jako koszty RiR a podatek
    jako pozostałe wydatki,
    2. nie odliczasz i nie naliczasz VAT a do kosztów RiR wpisujesz wartość
    zakupu brutto.

    Skoro odliczasz VAT ( czyli metoda pierwsza ? ), to masz sprzedaż z tytułu
    przekazania na RiR (chyba, że prowadzisz magazyn dla tych towarów, w co nie
    wierzę).
    Ty natomiast napisałeś, że sprzedaży nie masz, ( czyli metoda druga ?), ale
    wtedy nie masz prawa odliczenia podatku w VAT-7.

    IMHO pierwsza metoda jest korzystniejsza, bo limit 0.25% dotyczy kosztów
    netto, natomiast VAT ( nawet od przekazania na RiR przekraczającego limit)
    zawsze jest kosztem.

    pozdrawiam
    Ryszard G.