  • Data: 2010-02-20 16:16:29
    Temat: Re: Koszty pojazdów na nowy rok?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-20 11:20, Maciek pisze:
    > Widzisz, sęk w tym że chyba większość ludzi, którym działalność jakoś
    > idzie, stara się, żeby te koszty właśnie nie przeskoczyły na nowy rok
    > (np. w remanencie). Piszesz o jakimś naprawdę wydumanym niszowym
    > problemie, kiedy to pracodawca 31.12 tankuje całą swoją flotę pojazdów
    > będących na kilometrówce, a w grudniu nie wyjeżdża nawet kilometra.
    > Zakup towarów i materiałów podstawowych podlega remanentowi, więc wypada
    > ze starego roku i wpada do nowego. Tak więc jak widzisz taki mechanizm
    > (mimo że niedoskonały) jednak istnieje.

    Towary to nie koszty! I jak sam piszesz, wypadają z 2009, więc pomimo,
    że kasę mam zamrożoną w towarze, to płacę od tego podatek. Więc koszty
    samochodowe przepadają, koszty kupowe można niby rozliczać, ale też
    istnieją przypadki przepadków, a inwestowanie w dużą porcję towaru
    powoduje, że muszę zapłacić od tego podatek w 2009, potem zaliczkę w
    2010 przy sprzedaży (chyba że zrobię dodatkowy remanent, co też
    kosztuje) i łaskawie za półtora roku sobie odzyskać to.

    Więc nie mów, że to doskonały system, albo choć dobry.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek