  • Data: 2010-02-20 00:33:41
    Temat: Re: Koszty pojazdów na nowy rok?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 20 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No właśnie.

    > Nie rozumiem tego. W temacie jest KOSZTY. W pierwszym liście wątku jest:
    > ,,czy KOSZTY pojazdów za rok 2009...''

    Dla porządku (już tylko) - ustalmy, czy (przykładowo):
    - masz 2000 zł *wydatków*, ale "rozpisane" kilometry wystarczające na
    pokrycie 1500 zł *limitu*
    czy:
    - 1500 zł wydatków, a "rozpisane" kilometry dające limit 2000 zł

    > No to jest lepiej, ale przy większych inwestycjach na długoterminowe
    > chyba nadal może być problem.

    Może być, to prawda.

    > Kuna, pierwszy raz w życiu ktoś się ze mną zgadza.

    Oszukujesz! :|

    > Dlaczego ,,musiałby''? Owszem, w przypadku VAT zwraca, ale co stoi na
    > przeszkodzie, żeby w PIT pozostało tak, jak obecnie, że nie zwraca?

    A co z przedawnieniem?
    Albo rozliczasz "momentalnie" i przedawnienie jest jak jest,
    albo występuje możliwość "wiecznego przesuwania" i problem
    z przedawnieniem (w obie strony).

    > Nie, w tej części dyskusji była mowa nie o PIT, a o PIT od sprzedaży
    > samochodu czy mieszkania. przeczytaj uważnie tę część rozmowy.

    To może nieuważnie czytałem, było wyraźnie napisać, że chodzi
    o "DG w rozumieniu Ordynacji" i już bym wiedział ;)

    > No właśnie nie doczytałeś. Wojtek krytykował moją reformę pokazując, że
    > czasami jest PCC od samochodu, a czasami PIT

    Nie.
    PCC jest nieskorelowany z PIT, możliwe są wszystkie 4 kombinacje
    "jest-nie ma".

    pzdr, Gotfryd