  • Data: 2015-10-13 15:12:35
    Temat: Re: Korwin a PIT
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-10-13 o 15:10, Kviat pisze:

    > Ja to zrozumiałem inaczej...
    > _Jeżeli_ wystawisz na sprzedaż, a wcześniej na potrzeby podatku bardzo
    > nisko wyceniłeś nieruchomość (żeby zaniżyć podatek), to jeżeli przy
    > sprzedaży zażądasz (a co gorsza sprzedasz) po cenie duuużo wyższej, to
    > się skarbówka dopier... i zażąda dopłaty zaległych podatków od zaniżonej
    > deklarowanej wartości.
    >
    > No chyba, że też coś źle zrozumiałem...

    To by było bez sensu, bo kontrola by działała tylko u tych, którzy chcą
    w niedługim czasie sprzedać.

    Po prostu wartość nieruchomości deklaruje sam zainteresowany, a każdy
    może je w takiej cenie wykupić, na przykład mam mieszkanie o rynkowej
    wartości 300 000zł, więc ustawiam jego wartość do podatku na 400 000, w
    razie czego za sumę wykupu kupię inne mieszkanie i będę miał 100 000 za
    niedogodności. Względnie, jak mi bardzo zależy, to wyceniam je podatkowo
    na 600 000.

    --
    Liwiusz