  • Data: 2015-10-13 00:30:37
    Temat: Re: Korwin a PIT
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-10-12 o 22:37, m pisze:
    > W dniu 12.10.2015 o 17:33, Kviat pisze:
    > [...]
    >
    > No więc wyzwól się z okowów myślenia że VAT to jakby nie dotyczył
    > płatnika i przeanalizuj jednak przykład który Ci podałem. A podałem go
    > właśnie po to, żeby pokazać że niezależnie od tego czy podatek nazwiemy
    > VAT czy PIT, to wychodzi z grubsza tyle samo.

    Nie wychodzi.
    Pokaż, że wychodzi to pogadamy.

    > Ale jak spojrzysz na to z drugiej strony, to twoje wynagrodzenie jest
    > mniejsze o VAT który płaci pracodawca.

    Że co?
    Nadal nie wiesz jak działa VAT.
    Gdzie VAT, a gdzie wynagrodzenie? Jakieś pomieszanie z poplątaniem.
    Dowiedz się czegoś więcej o podatkach.

    > Oj rany, im więcej pracujesz i zarabiasz tym więcej też płacisz VATu

    Nie.
    VAT płacisz przy _wydawaniu_. Nie wydajesz - nie płacisz VATu.

    > (dla uproszczenia przyjmijmy że jesteś przedsiębiorcą który sam za
    > siebie odprowadza VAT).

    Który najpierw zainkasował od klienta.

    > Kiedy kupujesz bułki u piekarza, to w tych bułkach jest zawarty jego PIT
    > i ty go płacisz, bo przecież nie skądinąd jak z twoich pieniędzy opłaca
    > on swój PIT. PIT jest "karą" za konsumpcję tak samo jak VAT.

    Ale o czym ty tu dyskutujesz? O zasadności płacenia podatków w ogóle?

    Pozdrawiam
    Piotr