    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta amortyzacji...
    Date: Tue, 16 Apr 2002 09:36:07 +0200

    No to korekta... :] !

    On Tue, 16 Apr 2002, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    >+ On Mon, 15 Apr 2002, Luqas wrote:
    [...]
    >+ 5. Podatnicy mogą obniżać podane w Wykazie stawek amortyzacyjnych stawki
    >+ dla środków trwałych - nie więcej niż o połowę ich wysokości. Obniżenia
    >+ stawki bądź przyjęcia w poprzedniej wysokości dokonuje się począwszy od
    >+ pierwszego miesiąca następnego roku podatkowego.
    >+ -----
    >+
    >+ Dla OP to jest art.16.5 -:) (już znalazłem)

    Oczywiście miało być: 16.i.5

    O ile sprawa lat 2000 i 2001 jest w tym układzie IMO jasna,
    to znaczy 'jest dobrze' i nic korygować nie trzeba,
    to zapis "od początku roku" oznaczałby że za część '99
    można by uznać, że wartość odpisu była wyznaczona źle.
    Do tego nie wiem czy w 1999 była ta sama treść w Ustawie :(

    >+ >+ 2. Blad wykrylem w lutym br. Czy moge dokonac korekty, czy musze czekac do
    >+ >+ 01.01.2003?

    Dodam że NIE WIEM co zrobić z amortyzacją za rok 1999, może
    ktoś ma doświadczenia albo jakiś wyrok sądu pod ręką...

    >+
    >+ Jak wyżej. Pierwszym miesiacem jest jak wiadomo...[1]
    [...]
    >+ IMO nie ma błędu a amortyzacje ustala się na cały rok - więc
    >+ zero zmian aż do stycznia.
    >+ Ktoś przeciw ?
    >+
    >+ Pozdrowienia, Gotfryd
    >+ [1]...marzec. "od zawsze" :) Pomysł żeby rok zaczynał się
    >+ w styczniu jest względnie (;>) NOWY !

    Już objaśniam (bo na priv dostałem pytanie z wątpliwościami):
    znaczek ";>" przy "względnie nowy" należy tłumaczyć tak:
    "no, ponad tysiąc lat, ale co to jest w skali historycznej !"
    Oczywiście nasz urzędowy rok zaczyna się w styczniu, ale
    (przysłowiowi) starożytni Rzymianie to by się zdziwili !

    >+ -:)

    Jak wyżej :)

    Pozdrowienia, Gotfryd