  • Data: 2002-04-15 22:35:21
    Temat: Re: Korekta amortyzacji...
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 Apr 2002, Luqas wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ Podam Wam pewna sytuacje i prosze o ewentualne uwagi (jezeli mozna to z
    >+ podaniem konkretnego artykulu pdop lub innego aktu prawnego).

    Ja ci zapodam PDOF, przetłumasz osobiście ;), OK ? -:)

    >+ W 99 roku zakupiono urzadzenie komputerowe warte ponad 10.000,00.
    >+ Zaczeto je amortyzowac stawka 20%, co oczywiscie jest stawka zdecydowanie za
    >+ niska (o 10%, nie stosuje jednak amortyzacji przyspieszonej, co dalo by mi
    >+ przyrost w kolejnym roku az o 40%). A teraz kilka pytan:
    >+
    >+ 1. Jak US zapatruje sie na stawke nizsza niz ustawowa? Z urzedu przylozy
    >+ kare, czy nie???

    +++++
    Art. 22i.5:
    5. Podatnicy mogą obniżać podane w Wykazie stawek amortyzacyjnych stawki
    dla środków trwałych - nie więcej niż o połowę ich wysokości. Obniżenia
    stawki bądź przyjęcia w poprzedniej wysokości dokonuje się począwszy od
    pierwszego miesiąca następnego roku podatkowego.
    -----

    Dla OP to jest art.16.5 -:) (już znalazłem)

    >+ 2. Blad wykrylem w lutym br. Czy moge dokonac korekty, czy musze czekac do
    >+ 01.01.2003?

    Jak wyżej. Pierwszym miesiacem jest jak wiadomo...[1]

    >+ 3. Jezeli moge, to od miesiaca kolejnego, nastepujacego po miesiacu wykrycia
    >+ bledu,

    IMO nie ma błędu a amortyzacje ustala się na cały rok - więc
    zero zmian aż do stycznia.
    Ktoś przeciw ?

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1]...marzec. "od zawsze" :) Pomysł żeby rok zaczynał się
    w styczniu jest względnie (;>) NOWY !
    -:)