  • Data: 2005-03-17 11:34:06
    Temat: Re: Kilometrówka - oklepane ;)
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja chyba zostałem źle zrozumiany....:-((((

    Kolejno:

    Na pytanie Samotnika:

    > czy księgujecie naraz całość miesięcznego zestawienia
    > wydatków, w jednej pozycji, czy osobno poszczególne faktury wymienione
    > w zestawieniu?

    opix odpowiedział:

    > zestawienie jest jakby w idei uproszczeniem ale jak ktoś uparty i czasu
    > mu nie szkoda

    co ja zrozumiałem jako przyzwolenie na księgowanie pojedynczych faktur (np. za
    paliwo) w KPiR i wzbudziło to moje "niepomierne zdziwienie".

    Napisałem więc:

    > Jeśli mówimy o kilometrówce, w rozumieniu "prywatny samochód w DG" to jak
    > można wpisywać do KPiR faktury za paliwo?
    >
    > Kosztem jest suma "wszystkiego" do wysokości limitu i w "jednym kawałku".

    Chciałem w pierwszym zdaniu wyrazić swoje zdziwienie, zakładając że wiem o
    czym mówimy.

    A w drugim chciałem napisać jak powinno być (moim zdaniem).

    Może powinienem napisać tak:

    Kosztem jest suma "wszystkiego" z zakresu normalnej eksploatacji samochodu (a
    nie np. ulepszenia),pod warunkiem posiadania faktur lub rachunków,
    do wysokości limitu (większa z kwot: 'wydatki' lub 'przebieg dla DG razy
    stawka'), obliczanych narastająco od początku roku i księgowana w jednym
    kawałku, czyli co miesiąc w jednej pozycji w KPiR, pod tytułem np.: Koszty
    eksploatacji samoch. osobowego według zestawienia: marzec 2005.

    To właśnie miałem na myśli, pisząc wyżej skrótowo.

    Teraz OK?

    Pozdrawiam,
    Piotr A. Dybczyński (KPiR bez VAT)