  • Data: 2005-03-19 12:43:27
    Temat: Re: Kilometrówka - oklepane ;)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Mar 2005, Piotr A. Dybczyński wrote:

    >+ Co wiecej wszystkie przeczytałem, a w następnych latach kupowałem (juz nie co
    >+ roku :-)) kolejne wydania w rytmie większych zmian w przepisach.

    :)
    Dobra, poczekamy !
    Przyznam bez bicia iż takie postępowanie wydaje mi się być *naturalne*.
    Ale nie widzę podstawy prawnej...

    Z góry zapowiem, że jakby EP była podstawą wpisu (czyli kwota z niej
    wynikająca) - to nie miałbym wątpliwości, a dlaczego - tłumaczyłem
    w dyskusjach dotyczących uznania pozycji w EST za podstawę wpisu
    KUP :)
    No ale tak nie jest.... podstawą jest w twoim opisie:

    >+ używania prywatnego samochodu w DG to muszę prowadzić dodatkową ewidencję pod
    >+ nazwą "Zestawienie przebiegu i kosztów..."

    ...owo "zestawienie". Tylko graniczone EPP.
    Przyznam iż IMO jakby ustawodawca jawnie pozwolił na sporządzanie na
    podstawie dokumentów źródłowych różnych zestawień to wielokroć
    uprościłoby życie ! Mało - na grupie już pisano iż część księgowych
    stosuje różne "wynalazki" w tym względzie... i pewnie miejcami :]
    nikt się ich nie czepia.
    Ale takie "ogólne zezwolenie" jest tylko dla przychodów... par. 13
    punkt 1 oraz par. 19.3 (i par. 20 dla kasy) rozp. ds. KPiR konkretnie.

    >+ Tyle z pamięci, dla mnie to logiczne i oczywiste

    Powiem że dla mnie też :)
    Tyle, że... jeszcze musi być *przepisowe*. Trzeba umieć
    podsunąć pod nos "paragraf".... a ja nie znam :)

    >+ Od razu przyznaję, że nie piszą jawnie jak księgować

    :)
    "Skoro podatnik nie pytał to nie pisali" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)