  • Data: 2005-03-16 21:24:35
    Temat: Re: Kilometrówka - oklepane ;)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Mar 2005, Mariusz_M wrote:

    > + Piotr A. Dybczyński wrote:

    > + > Kosztem jest suma "wszystkiego" do wysokości limitu i w "jednym kawałku".
    > + No właśnie ! Moim zdaniem tez jest tak samo.

    ...również składam podanie o wskaznie podstawy prawnej :)
    Bo z ustawy to NIE WYNIKA. W rozporządzeniu ds. KPiR też nie
    widzę.
    A musi istnieć przepis szczegółowy - ja się o niego nie potknąłem
    jak dotąd...

    > + Pytam jednak ponownie, ponieważ posty o kilometrówce przewijają się dość
    > + często - czy mając samochód osobowy w ŚT nie muszę prowadzić kilometrówki ?
    > + Wrzucam 100% faktur za paliwo, serwis, myjnię w KUP (oczywiście paliwo
    > + niestety z VAT)
    > + Mam racje ?

    No a jak inaczej... :)
    Limit dotyczy tylko samochodów NIE ujętych w ST.
    Nie mógłbyś tak do ustawy zajrzeć ? ;>
    O tu:
    ++++
    Art. 23.
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [...]
    46) poniesionych wydatków zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów,
    z zastrzeżeniem pkt 36, z tytułu używania niewprowadzonego do ewidencji
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    środków trwałych samochodu osobowego, w tym także stanowiącego własność
    osoby prowadzącej działalność gospodarczą, dla potrzeb działalności
    gospodarczej podatnika - w części przekraczającej kwotę wynikającą z
    pomnożenia liczby kilometrów faktycznego przebiegu pojazdu oraz stawki za
    1 km przebiegu, określonej w odrębnych przepisach wydanych przez
    właściwego ministra; w celu ustalenia faktycznego przebiegu samochodu
    podatnik jest obowiązany do prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu,
    ----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)