  • Data: 2010-04-08 09:24:33
    Temat: Re: Kasa fiskalna
    Od: "gerger" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to jest osobne zwolnienie, to "limitowe" :)
    > Limit nie ma nic do zwolnienia które niemal na pewno ma na myśli
    > pytający - poz.37 II częsci tabelki rozporzązenia o kasach:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,35,103867,3.html
    >
    > Tak, kasa "grozi", bo samo przelewanie na konto to jest za mało.
    > Musi być wyraźnie udokumentowane który przelew jest za którą usługę.
    > Nie wystarczy że "kwota się zgadza".
    >
    > pzdr, Gotfryd

    No tak, ale nikt nigdzie chyba dokładnie nie wyjaśnił na czym polega to
    udokumentowanie i jakie są "wymogi" do przelewów, które są zaksięgowane na
    koncie firmowym, więc prosiłbym o wyjaśnienie. Kiedy kontrola może
    zakwestionować przelew i uznać "to nie je za to panie! kasa musi być!".

    Dodatkowo ostatnio (od 1 kwietnia) Allegro.pl wprowadziło obowiazkową
    zapłatę "Płacę z Allegro" i w ten sposób użytkownicy którzy chcą dokonać
    zakupu przelewają swoje pieniądze na konto z Allegro, a potem zbiorczo
    wypłaca się to na swoje konto firmowe. No i jest zgodność "kwotowa", lecz
    nie wiem czy trzeba sobie do tego drukować dodatkowo jakiś wyciąg wpłat z
    Allegro.

    Pewien użytkownik podczas dyskusji na forum allegro napisał:
    "Nic się nadal nie zmieni, zwolnienie z kasy przysługuje gdy wszystkie
    transakcje są bezgotówkowe, wpłaty na konto więc nadal nic tu nie będzie
    odgrywało roli"

    kto inny napisał znowu:

    "Dokładnie tak, przyjmujesz tylko wpłaty na konto, jak one tam trafiły to
    nikogo nie interesuje, wpłaty muszą mieć jedynie pokrycie ze sprzedażą i to
    wszystko
    Mimo to uważam że na kasie jest bezpieczniej i pewniej, niemal zero szans na
    pomyłki, wszystko proste w rozliczeniach, zero zmartwień"

    Co o tym sądzicie?