  • 1. Data: 2010-04-07 21:36:48
    Temat: Kasa fiskalna
    Od: "gerger" <g...@g...pl>

    Witam,
    czy jeżeli 100% przychodów mam przelewane na konto to czy "grozi" mi kasa
    fiskalna? Tworzę strony internetowe. Ponadto, jeżeli nie będę musiał mieć
    kasy to czy nie będzie jakiegoś progu po którym będę musiał taką kasę
    zakupić i przez cały czas będę mógł prowadzic działalność z przyjmowaniem
    przelewów na konto?

    z góry dziękuję

  • 2. Data: 2010-04-07 22:29:03
    Temat: Re: Kasa fiskalna
    Od: "grafik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "gerger" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kasy to czy nie będzie jakiegoś progu po którym będę musiał taką kasę
    > zakupić i przez cały czas będę mógł prowadzic działalność z przyjmowaniem

    Jeżeli będziesz robił tylko dla firm, to nie ma problemu. Natomiast jesli
    zechcesz zrobić osobie prywatnej to jest jakiś limit dochodów rocznie.

  • 3. Data: 2010-04-08 08:00:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Apr 2010, grafik wrote:

    > Użytkownik "gerger" <g...@g...pl> napisał

    > Jeżeli będziesz robił tylko dla firm, to nie ma problemu. Natomiast jesli
    > zechcesz zrobić osobie prywatnej to jest jakiś limit dochodów rocznie.

    Ale to jest osobne zwolnienie, to "limitowe" :)
    Limit nie ma nic do zwolnienia które niemal na pewno ma na myśli
    pytający - poz.37 II częsci tabelki rozporzązenia o kasach:

    Tak, kasa "grozi", bo samo przelewanie na konto to jest za mało.
    Musi być wyraźnie udokumentowane który przelew jest za którą usługę.
    Nie wystarczy że "kwota się zgadza".

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-04-08 09:24:33
    Od: "gerger" <g...@g...pl>

> [...]
    >
    > Tak, kasa "grozi", bo samo przelewanie na konto to jest za mało.
    > Musi być wyraźnie udokumentowane który przelew jest za którą usługę.

    No tak, ale nikt nigdzie chyba dokładnie nie wyjaśnił na czym polega to
    udokumentowanie i jakie są "wymogi" do przelewów, które są zaksięgowane na
    koncie firmowym, więc prosiłbym o wyjaśnienie. Kiedy kontrola może
    zakwestionować przelew i uznać "to nie je za to panie! kasa musi być!".

    Dodatkowo ostatnio (od 1 kwietnia) Allegro.pl wprowadziło obowiazkową
    zapłatę "Płacę z Allegro" i w ten sposób użytkownicy którzy chcą dokonać
    zakupu przelewają swoje pieniądze na konto z Allegro, a potem zbiorczo
    wypłaca się to na swoje konto firmowe. No i jest zgodność "kwotowa", lecz
    nie wiem czy trzeba sobie do tego drukować dodatkowo jakiś wyciąg wpłat z
    Allegro.

    Pewien użytkownik podczas dyskusji na forum allegro napisał:
    "Nic się nadal nie zmieni, zwolnienie z kasy przysługuje gdy wszystkie
    transakcje są bezgotówkowe, wpłaty na konto więc nadal nic tu nie będzie
    odgrywało roli"

    kto inny napisał znowu:

    "Dokładnie tak, przyjmujesz tylko wpłaty na konto, jak one tam trafiły to
    nikogo nie interesuje, wpłaty muszą mieć jedynie pokrycie ze sprzedażą i to
    wszystko
    Mimo to uważam że na kasie jest bezpieczniej i pewniej, niemal zero szans na
    pomyłki, wszystko proste w rozliczeniach, zero zmartwień"

    Co o tym sądzicie?

  • 5. Data: 2010-04-08 09:40:34
    Od: "grafik" <b...@i...pl>

    Praktycznie wygląda to tak:
    działalność na nazwisko
    księgowośc na KPiR
    tworzenie stron ale też i inne usługi
    robię coś dla firmy, wystawiam fakturę vat (zwykle płatne przelewem) ale
    moze byc i gotówka- wtedy na fakturze płatność gotówką. Jesli przelew to
    dostaję przelew "zapłata za fa VAT nr...."
    Jesli chcę zrobić osobie prywatnej , to też wystawiam fakturę (tak jak np w
    Castoramie).Ale wtedy trzeba mocno pilnować limitu rocznego bo mozna wpaść w
    kasę fiskalną.

    --
    http://www.tworzenie-stron.ovh.org/

  • 6. Data: 2010-04-08 09:47:20
    Od: "gerger" <g...@g...pl>

    Użytkownik "grafik" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    (...)
    > Jesli chcę zrobić osobie prywatnej , to też wystawiam fakturę (tak jak np
    > w Castoramie).Ale wtedy trzeba mocno pilnować limitu rocznego bo mozna
> [...]

    Może ktoś napisać jakie były limity w latach: 2007, 2008, 2009 i w obecnym
    2010?

  • 7. Data: 2010-04-08 10:07:07
    Od: "gerger" <g...@g...pl>

    > Użytkownik "grafik" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > (...)

    > Może ktoś napisać jakie były limity w latach: 2007, 2008, 2009 i w obecnym
    > 2010?

    Ok. znalazłem.
    Zaczynając od 2007 (20tyś zł. - założenie DG),
    2008 - 40tyś, zł
    2009 - 40tyś. zł
    2010 - 40 tyś. zł

    I tyczą się one obrotów netto (bez podatku VAT)? W ustawie pisze coś "bez
    podatku należnego", dlatego pytam o upewnienie.

    Dodatkowo jak jest ze zwolnieniem procentowym.
    Czyli, jak np. w roku 2008 sprzedaż na rzecz osób fizycznych nie
    przekroczyła 70% to też jest zwolnienie, nawet jakby to było 600tyś. zł na
    rzecz osób fizycznych i 400tyś. zł na firmy?

    Ogólnie chyba lepiej założyć kasę i mieć spokój. Jak się wtedy to rozlicza?
    Codzienny utarg z kasy wpisuje się do KPiR? A jak w rejestrze ewidencji VAT
    się księguje takie codzienne sprzedaże, jeżli są opodatkowane różnymi
    stawkami VAT?

  • 8. Data: 2010-04-08 19:53:03
    Od: "Dariusz Domagała" <dariusz.domagala@no_spam_innersoft.pl>

    > Ok. znalazłem.
    > Zaczynając od 2007 (20tyś zł. - założenie DG),
    > 2008 - 40tyś, zł
    > 2009 - 40tyś. zł
    > 2010 - 40 tyś. zł

    trochę się rozbujałeś :) i ktoś to przeczyta 'na szybko' i wywnioskuje że
    jedynym
    limitem jest 40 tyś.

    Nadal obowiązuje 20 tyś dla nowopowstałych firm (w 2010).
    40 tyś dla firm które są 'starymi' firmamy - powstałymi przed 2010 pod
    warunkiem
    że do końca 2009r. nie miały obowiązku stosowania kasy fiskalnej.
    Ktoś mógł przekroczyć np. 40 tys w grudniu 2009 roku to kasę musi mieć
    od 01.03.2010 mimo że zmieniła się cyferka w roku.

    > I tyczą się one obrotów netto (bez podatku VAT)? W ustawie pisze coś "bez
    > podatku należnego", dlatego pytam o upewnienie.

    tak, netto.

> [...]
    > przekroczyła 70% to też jest zwolnienie, nawet jakby to było 600tyś. zł na
    > rzecz osób fizycznych i 400tyś. zł na firmy?

    nie, pomimo tego zapisu jak przekroczysz 40 tyś (lub 20) to instalujesz
    kasę
    od momentu przekroczenia lub z karencją 2 miesieczną

> [...]
    > rozlicza? Codzienny utarg z kasy wpisuje się do KPiR? A jak w rejestrze
    > ewidencji VAT się księguje takie codzienne sprzedaże, jeżli są

    Nie ma obowiązku wpisywania do KPiR codziennej sprzedaży.
    Wystarczy jednym zapisem ując sprzedaż na podstawie raportu miesięcznego

    Darek

  • 9. Data: 2010-04-09 11:47:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Apr 2010, gerger wrote:

    > Dodatkowo jak jest ze zwolnieniem procentowym.

    Inaczej :]

    > Czyli, jak np. w roku 2008 sprzedaż na rzecz osób fizycznych nie
    > przekroczyła 70% to też jest zwolnienie, nawet jakby to było 600tyś. zł na
    > rzecz osób fizycznych i 400tyś. zł na firmy?

    Przyjrzyj się tabelce ze zwolnieniami oraz zapisowi "procentowemu".
    Tabelka nie jest jedna, składa się z osobnych części, to co piszesz
    dotyczy tylko pewnej kategorii obrotu.
    Są w nim *wyłącznie* usługi (nie wszystkie), energia, media i przewozy.

    > Ogólnie chyba lepiej założyć kasę i mieć spokój. Jak się wtedy to rozlicza?

    Wedle uznania (dosłownie) :)
    Zajrzyj w rozporządzenie: do KPiR można pisać niezależnie od kasy,
    można dziennie z kasy, można miesięcznie z kasy... (wtedy trzeba
    oczywiście zrobić korektę przychodów nie będących obrotem i obrotu
    nie będącego przychodem), można wg ewidencji VAT do której wpisało
    się ("z kasy" plus faktury dla firm) - o ile f-r dla firm nie nabija
    się na kasę.

    > Codzienny utarg z kasy wpisuje się do KPiR? A jak w rejestrze ewidencji VAT
    > się księguje takie codzienne sprzedaże, jeżli są opodatkowane różnymi
    > stawkami VAT?

    Na raporcie przecież powinno być rozbite na stawki.
    "łącznie wg stawek", i można raz na miesiąc (do ewidencji VAT nie ma
    ścisłych formułek, wystarczy "prawidłowo ująć").

    pzdr, Gotfryd