  • Data: 2003-08-31 08:22:26
    Temat: Re: KRUS (apropos artukułu Wprost)
    Od: "Mihau" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No i tu IMHO jest nieporozumienie. Z "uszczelnianiem" - to
    > jest leczenie objawów, nie przyczyny !

    Zgadza sie, tylko zauwazmy ze od 1999 brakuje jakos motywacji do
    przeprowadzenia jakiejkolwiek odwaznej reformy. Moja konstatacja odnosi sie
    do tego co w tej materii nastapi: nie sadze, by doszlo w tej chwili do
    publicznej debaty nt. ubezpieczen spolecznych (rolnikow i szewcow).
    Najpewniej "zalata sie" co sie da, i niestety... jakos (byle jakos) dalej
    bedzie ...

    > A ja nie. Należy wprowadzić zasady *jednakowe* dla wszelkiej
    > działalności. Jeśli rolnictwo z przyczyn różnych potrzebuje
    > wsparcia, to być może powinno go dostać - ale nie "metodą
    > dookoła" ! No i pytam, czy rzeczony szewc też powinien
    > wtedy mieć wsparcie czy nie - w końcu podobnoż ludność
    > wsi powinna się częsciowo przekwalifikować... Jak, przymusić
    > metodą "kto za może opuścić ręce" ? Jeśli bardziej będzie
    > się opłacało nawet tylko wegetować jako rolnikowi niż
    > szewcowi - będzie rolnikiem.

    Milo podyskutowac o jednakowych ciezarach ubezpieczeniowych. Jak juz
    wspomnialem, to tylko teoretyczne rozwazania (ciekawe kto mialby wole
    polityczna do zmian w KRUS...)

    Czy szewc powinien dostac wsparcie? - nalezalo by sie globalnie zastanowic
    jakie jest miejsce panstwa w subsydiowaniu poszczegolnych grup spolecznych.
    Ale to jest temat na dluuuuuga wymiane zdan.

    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS)

    Rownie serdeczenie dziekuje za wymiane watkow.

    Mihau