  • Data: 2003-08-29 19:12:14
    Temat: Re: KRUS (apropos artukułu Wprost)
    Od: "mival" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > OBJAŚNIENIE
    > Owszem, uważam że sprawa z KRUSem nie jest w porządku.
    > Tyle, że nie w tym miejscu o które zahaczają równo
    > PSL i Samoobrona (czyli "fikcyjnych rolników"), a w tym
    > że istnieje różnica między przysłowiowym szewcem a rolnikiem.
    > Doprawdy - jeśli ja mam dopłacać do "małorolnego" (bo
    > 90% funduszu KRUS to dopłata z budżetu, czyli z podatków)
    > to dlaczego farmer stuiluśhektarowy nie ma dopłacać do
    > szewca który równie cienko przędzie i *być może* zgodziłby
    > się na niższe (bo są niższe) świadczenia z KRUS - byle
    > nie zamykać zakładu ?

    Zgadzam sie w 100 % z przedmowca, i wlasnie dlatego nie zamierzam dzielic
    sie moim "doswiadczeniami" z KRUSem. Sam dokladam do ZUSu sporo pieniazkow
    tak samo jak przytlaczajaca wiekszosc obywateli naszego kraju. Zreszta idea
    zabezpieczenia spolecznego polega tez na tym, ze mlodzi dziela sie swoimi
    dochodami z tymi ktorzy juz nie pracuja. Kiedys i nas to czeka. Oczywiscie
    inna sprawa jest to, jaki to jest ciezar i jak jest wykorzystywany przez
    organy panstwa. Zreszta niewiele jest krajow w Europie, ktore latwo radza
    sobie z zabezpieczeniem spolecznym swych obywateli (vide: Niemcy i ich
    aktualne proby reformy syst. ubezb. spol.).

    Niestety w Polsce sporo ludzi ufa Andrzejom L. i innym podobnym ludowcom i
    stad takie problemy z reforma zabezpieczenia spol. rolnikow.

    A tak naprawde juz konczac - "przejscie" do KRUSu na pewno zostanie
    uszczelnione - zrobilo sie wokol tego sporo zamieszania... - podpisuje sie
    pod tym obiema rekami. Rzemieslnicy tez musza ciezko pracowac by oplacic
    ZUS... tylko ze ich akurat nikt nie lobbuje ...

    Mihau

    ---