    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KOCHANE PAŃSTWO NAPĘDZA KASĘ BANKOM
    Date: Mon, 20 Jul 2009 14:13:35 +0200
    <s...@p...org> <h34rao$a5t$1@news.onet.pl>
    <s...@t...ceti.pl>
    <u...@4...net>
    <s...@t...ceti.pl> <h387ul$1ul$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h3c9bm$jmb$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h3gf1b$voj$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h41fgv$15f$1@news.interia.pl>
    <h41hhp$n5$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h41jja$fkl$1@news.interia.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 20 lipiec 2009 12:29
    > (autor Maddy
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <h41hhp$n5$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Możliwe. Nie znam oferty wszystkich banków. Miałem kiedyś z mBanku oraz z
    > Sygma (Real) i płaciłem. Aczkolwiek owszem, w Sygma pierwszy rok był w
    > promocji darmowy. Wiem, że kiedyś mBank też jakieś promocje miał, że darmo
    > przez jakiś czas. Kiedyś przysłali mi na siłę w GEmoneyu, też było tylko
    > przez rok darmo, ale szybko odesłałem i wymówiłem domyślną zgodę.

> [...]

    Ty mówisz o opłacie rocznej za wznowienie kraty, opłacie za utrzymanie
    karty (zwykle miesięcznej) czy o prowizji od obrotu? Bo to trzy różne
    rzeczy.
    Opłata roczna za kartę to i od debetowej i zwykłego elektrona może być,
    kredytówka nie jest jakimś wyjątkiem, większość banków ma opłaty od
    wszystkich kart. Czasami ludzie nawet nie wiedzą, że płacą.

    Ale np. z mojej kredytówki zwracają opłatę roczną jak przekręcę
    odpowiednia kwotę lub minimum 10 transakcji w miesiącu (czy jakoś tak).
    Nie wiem jaka ta kwota ale transakcji mam w miesiącu kilkadziesiąt bez
    jakiegoś specjalnego wysiłku wiec od paru lat za kartę nie płacę ani grosza.

    Im karta mniej używana tym drożej kosztuje. Banki zarabiają na tym, że
    kartami się płaci.

    A GE ma najgorszą ofertę kredytówki na rynku. Jedyna zaleta, to że dają
    na piękne oczy. Ale za to golą jak za platynową.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813