  • Data: 2004-04-01 05:37:08
    Temat: Re: Jestem przerażony
    Od: Tomek <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-03-31 23:32, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Problem w tym że w porównaniu do modelu "prawdziwego ubezpieczenia"
    > nie jest to ścisła prawda: wystarczy choćby z kraju wyjechać.
    > I to się dzieje. Wiemy ze jest korelacja łatwosci wyjazdu
    > (w znaczeniu: znalezienia pracy za granicą) z wysokoscią dochodów.
    > A skutków jak sądzę też się domyślamy wszyscy...
    Tylko częściowo. Z jednej strony wyjeżdżając zagranicę przestajemy
    płacić składki fundujące rodzicom emeryturę, ale z drugiej strony
    gdybyśmy wrócili, to nie dostaniemy na starość emerytury.

    Wyjazdy zagranicę w ogóle są dla państwa szkodliwe - np. kształcenie.
    Szkolnictwo działa w sposób podobny do emerytalnego - dosyć wysoki
    darmowy koszt kształcenia jest pokrywany nadzieją, że przez całe życie
    będziemy zostawiać podatki w Polsce.

    Nie obawiałbym się tak bardzo wyjazdów na saksy. Osoby z pożądanym
    fachem nawet bez otwierania granic mogły dostać bez większego problemu
    wizę pracowniczą. Dla pozostałych też niewiele się zmieni - państwa będą
    bronić się przed napływem zbyt tanich robotników. Widać to jak na
    dłoni choćby przy okazji do wstępowania "Unii bez granic" - ile krajów
    wykruszyło się z przyjmowania nas z otwartymi rękami, zanim jeszcze do
    tej Unii weszliśmy?

    Tomek