  • Data: 2002-10-11 11:07:29
    Temat: Re: Jak zrezygnować z chorobowego?
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości

    > No właśnie. Czy w ogóle warto?
    > Pewne jest to, że nie mam ciągłości ubezpieczenia, bo raz zapłaciłem z
    > opóźnieniem. Dowiedziałem się, że w takim wypadku w zasadzie mogę
    zapomnieć o ew
    > świadczeniach z tytułu tego ubezpieczenia. Zastanawiam się więc czy nie
    > zrezygnować z jego płacenia w ogóle. Jak to zrobić? Czy wystarczy przestać
    > umieszczać to na deklaracji, czy też muszę coś załatwiać w ZUS-ie? A może
    ktoś
    > ma jakieś sensowne argumenty za tym, żeby jednak płacić?

    Witam

    Jeżeli taka sytacja zdarzyla Ci sie po raz pierwszy to na 99% ZUS powinien
    porzywrócić ponownie ubezpieczenie chorobowe. Pytanie ile wyniosło to
    opóźnienie? Jeżeli odsetki od nieterminowej wpłaty nie przekroczyły dwóch
    złotych to nie trzeba ich płacić. Proponuję napisać prośbę do ZUS-u o
    przywrócenie ubezpieczenia chorobowego, bo opóźnienie było spowodowane (i tu
    pole do popisu, czasami bank się spóźnił więc zwalić na bank, albo poprzez
    niedopatrzenie które nie było spowodowane złą wolą) Trzeba podkreślić, że
    zdarzyło się to po raz pierwszy i, że poprzednie składki były opłacane w
    terminie. W moim przypadku to pomogło.

    Pozdrawiam

    Damir