  • Data: 2002-10-11 08:34:28
    Temat: Re: Jak zrezygnować z chorobowego?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 Oct 2002, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:
    >+
    >+ > zawsze... :) No i na deser: karencja po utracie ciągłości trwa coś
    >+ > 6 miesięcy, czyli po 6 miesiącach na nowo "jesteś płacącym".
    >+
    >+ Trzeba tylko pamiętać, żeby po utracie prawa do zasiłku
    >+ *ponownie dokonać zgłoszenia* do *dobrowolnego*
    >+ ubezpieczenia chorobowego. W Zusie nic nie dzieje sie automatycznie!!
    >+ Jak raz zerwiesz ubezpieczenie, to dopóki się nie zgłosisz ponownie,
    >+ ubezpieczenia chorobowego nie ma, pomomo tego że płacisz składki.

    Ojej !
    Teraz to już rozumiem skąd bierze się zwracanie nadpłaconych
    składek przez ZUS :)
    Bo w świetle tego co piszesz - to od momentu kiedy (świadomie
    lub nie) ktoś przestał "być ubezpieczonym" - ZUS niesłusznie
    dostaje pieniądze... Thx. za powyższa uwagę.

    >+ Ale przy jednorazowym, niewielkim spóźnieniu jest duża szansa na
    >+ odzyskanie prawa do zasiłku. Juz to przerabiałam - trzeba napisac

    A to prawda, wiem i zapomniałem napisac :[

    Pozdrowienia, Gotfryd