  • Data: 2002-10-11 07:04:56
    Temat: Re: Jak zrezygnować z chorobowego?
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > zawsze... :) No i na deser: karencja po utracie ciągłości trwa coś
    > 6 miesięcy, czyli po 6 miesiącach na nowo "jesteś płacącym".

    Trzeba tylko pamiętać, żeby po utracie prawa do zasiłku
    *ponownie dokonać zgłoszenia* do *dobrowolnego*
    ubezpieczenia chorobowego. W Zusie nic nie dzieje sie automatycznie!!
    Jak raz zerwiesz ubezpieczenie, to dopóki się nie zgłosisz ponownie,
    ubezpieczenia chorobowego nie ma, pomomo tego że płacisz składki.

    Ale przy jednorazowym, niewielkim spóźnieniu jest duża szansa na
    odzyskanie prawa do zasiłku. Juz to przerabiałam - trzeba napisac że
    sie jest grzecznym, płaci w terminie, że wystąpiło małe załamanie
    płynności finansowej i zerwanie ubezpieczenia chorobowego nie było
    umyslne. I że prosi sie o przywrócenie prawa do zasiłku.
    I obiecac że to sie nigy nie powtórzy, że juz teraz będe zawsze w
    terminie i w ogóle cacy.
    W 9 przypadkach na 10 sprawa przechodzi pomyślnie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl