  • Data: 2011-01-13 14:19:01
    Temat: Re: Jak znaleźć rzetelną pomoc podatkową?
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (13.01.2011 14:27), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Tylko, że co z moimi kontrahentami? No i jeśli mam złe stanowisko, to
    > popłynę na wacie. Więc łatwo powiedzieć ,,odkładaj''.

    Mój sposób postępowania w takim przypadku byłby taki:
    1. - albo sam spróbowałbym zrozumieć przepisy i z lub bez pomocy grupy
    ustaliłbym swoje stanowisko,
    - albo zaufałbym swojej księgowej i przyjąłbym jej stanowisko jako
    swoje,
    - albo udałbym się do doradcy podatkowego w celu ustanowienia
    stanowiska,

    2. zastanowiłbym się, podejmuję ryzyko i kalkuluję ceny wg. tego (z (1))
    stanowiska, czy też nie podejmuję i kalkuluję ceny tak żeby starczyło na
    zwrot podatku (+ odsetki if any),

    3. złożyłbym wniosek o interpretację.

    4. po 3 miesiącach wiem jakie jest stanowisko skarbówki - jeżeli jest
    niezgodne z moim, to albo podjąłem ryzyko i przegrałem, albo nie
    podjąłem i jestem na zero.

    A opowieści o tym że ewentualne straty pokryje doradca podatkowy raczej
    bym włożył między bajki i nie próbował nawet :).

    p. m.