eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak powinna wyglądać Faktura? na eksport usług informat. do USA › Re: Jak powinna wyglądać Faktura? na eksport usług informat. do USA
  • Data: 2006-06-13 16:29:14
    Temat: Re: Jak powinna wyglądać Faktura? na eksport usług informat. do USA
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    a...@g...com napisał(a):
    > Zajmuję się testowaniem oprogramowania, stron www i sprawdzaniem
    > działania baz danych dla jednej z firm w USA. Jestem też technical
    > support dla pracowników tej firmy. W polsce prowadzę działalność,
    > jestem vatowcem, na koniec miesiąca muszę wystawić faturę (dokument
    > bo nie jestem pewny czy fakturę) i tu mam parę pytań.

    Pewnie da się to podciągnąć pod usługi elektroniczne.

    > Jaka stawka Vat na w.w. usługi (tu mam pewną dowolność, mogę
    > wybrać najkorzystniejszą dla mnie z w.w.)

    Jeśli jw, to usługa jest traktowana jako opodatkowana w kraju jej nabywcy.

    > W kilku przeglądniętych postach widziałem że pisze NP (nie podlega)
    > , w progranie zrobiłem sobie na próbę i wyświetla mi się komunikat
    > "Na dokumencie VAT przynajmniej jedna pozycja musi podlegać VAT", czy
    > w takim tazie nie bedzie to faktura VAT tylko zwykła faktura, a może
    > dokument eksportowy (DEX - symfonia) , czy Kontrakt , a może Rachunek?

    Nigdy nie traktuj programu jako źródła obowiązującego prawa :)

    > Czy firma z USA powinna wystawić mi upoważnienie do wystawiania
    > fatury bez podpisu?

    Obecnie (na szczęście) nie ma obowiązku podpisywania faktur.

    Przejrzyj może kilka pierwszych wątków z poniższego linku, a potem oddaj
    się lekturze odpowiednich ustaw i rozporządzeń w celu wyrobienia sobie
    własnego zdania :)
    http://groups.google.com/groups?as_q=faktura&num=10&
    scoring=d&hl=en&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=pl.s
    oc.prawo.podatki&as_usubject=&as_uauthors=ajt&lr=&as
    _drrb=q&as_qdr=&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=1981&as_
    maxd=13&as_maxm=6&as_maxy=2006&safe=off
    Andrzej