eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak powinna wyglądać Faktura? na eksport usług informat. do USA › Re: Jak powinna wyglądać Faktura? na eksport usług informat. do USA
  • Data: 2006-06-14 18:59:52
    Temat: Re: Jak powinna wyglądać Faktura? na eksport usług informat. do USA
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    prezes napisał(a):

    > jesli usluge wykonales na tereni RP to musisz od niej odprowadzic vat.
    > wystawisz fakture na podmiot zagraniczny ( jest to faktura VAT - dla prtbera
    > zagranicznego do zaplaty brutto) , rozliczasz sie z vatu.

    No ale właśnie chodzi tutaj głównie o to, że pewne usługi, chociaż
    wykonujący siedzi "tu" ustawa o vat traktuje jako wykonywane "tam" i tym
    samym nie podlegające u nas pod vat. Pytający pisze, że ma pewną
    dowolność w sformułowaniu pozycji na fakturze, więc gdyby podciągnął to
    pod usługi zdefiniowane w ustawie jako "elektroniczne" chociażby
    przykładowo "tworzenie i utrzymywanie stron internetowych, zdalne
    zarządzanie programami i sprzętem", wtedy byłby to taki przypadek :)
    Andrzej