eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak powinna wyglądać Faktura? na eksport usług informat. do USA › Jak powinna wyglądać Faktura? na eksport usług informat. do USA
  • Data: 2006-06-13 16:00:04
    Temat: Jak powinna wyglądać Faktura? na eksport usług informat. do USA
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Zajmuję się testowaniem oprogramowania, stron www i sprawdzaniem
    działania baz danych dla jednej z firm w USA. Jestem też technical
    support dla pracowników tej firmy. W polsce prowadzę działalność,
    jestem vatowcem, na koniec miesiąca muszę wystawić faturę (dokument
    bo nie jestem pewny czy fakturę) i tu mam parę pytań.

    Jaka stawka Vat na w.w. usługi (tu mam pewną dowolność, mogę
    wybrać najkorzystniejszą dla mnie z w.w.)
    W kilku przeglądniętych postach widziałem że pisze NP (nie podlega)
    , w progranie zrobiłem sobie na próbę i wyświetla mi się komunikat
    "Na dokumencie VAT przynajmniej jedna pozycja musi podlegać VAT", czy
    w takim tazie nie bedzie to faktura VAT tylko zwykła faktura, a może
    dokument eksportowy (DEX - symfonia) , czy Kontrakt , a może Rachunek?
    Czytałem że w przypadku stawki vat innej niż 22% należy podać
    klasyfikacje, czy tu też mam podać ?
    Czy w Nazwie podać Usługa informatyczna, czy coś bardziej
    szczegółowo?
    Jeszcze jeden problem to bank, firma z USA nie płaci mi na konto
    firmowe w Polsce tylko na moje konto w USA (nie mogą lub nie chcą
    płacić poza USA) czy nie będzie problemów jeśli te pieniądze nie
    będą wpływały na moje konto firmowe? A jeśli tak to czy załatwi
    sprawę przelanie pieniędzy z mojego konta w USA na konto firmowe?
    Czy powinienem rozliczać różnice kursowe?
    Czy firma z USA powinna wystawić mi upoważnienie do wystawiania
    fatury bez podpisu?
    Proszę też o inne poprawki i sugestie wzór faktury jest pod adresem
    http://www.enzo.net.pl/Faktura.pdf