eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak podpiąć e-księgarni pod firmę kolegi (nieformalna spółka)? › Re: Jak podpiąć e-księgarni pod firmę kolegi (nieformalna spółka)?
  • Data: 2012-07-19 14:29:56
    Temat: Re: Jak podpiąć e-księgarni pod firmę kolegi (nieformalna spółka)?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Michaljasminum,

    [...]

    > Inaczej ma się sprawa z ZUS-em. Jest to ubezpieczenie (a dokładniej
    > kilka ubezpieczeń) i nie jest oczywiste, że te ubezpieczenia muszą
    > funkcjonować w obecnej formie. Gdybym miał wybór, pieniądze, które
    > obecnie wpłacam do ZUSu, odkładałbym na własną rękę (emerytura,
    > ubezpieczenie) i z pewnością robiłbym to bardziej efektywnie od
    > ZUS-u.

    Złudzenie. Jak dobrze policzysz, to okaże się, że wcale nie jest tak
    różowo. Odkładanie to zakładanie, że do czasu przejścia na emeryturę
    nie będziesz chorował a na pewno nie zachorujesz w sposob, który
    uniemożliwi Ci dalsze odkładanie.

    ZUS to nie tylko emerytura - to równiez ubezpieczenie rentowe,
    chorobowe oraz wypadkowe. No i nie można zapominać o poprzednim
    pokoleniu, które równiez płaciło składki i ma prawo teraz oczekiwać
    emerytury. System emerytalny po wojnie startował od zera i musiał
    oprzeć się własnie na pożyczce pokoleniowej. Nie możesz liczyć, że
    całą składke odłozysz na swoją emeryturę - musisz też łożyć na
    żyjących przodków - rodziców i dziadków. Ich pieniądze poszły na
    poprzednie pokolenie...

    Nie zapominaj, ze dla zrównoważenia ZUSu konieczne są dopłaty z
    budżetu. Obecne wpływy ze składek nie pokrywają wydatków.

    > Poza tym, mam takie subiektywne odczucie, że urzędy skarbowe
    > sprawniej funkcjonują od ZUS-u i mimo wszystko pieniądze, które
    > pobiera fiskus są bardziej racjonalnie wykorzystywane od tych
    > pobieranych przez ZUS.

    Jesteś zadowolony z dopłacania miliardów do wojny w Afganistanie?

    --
    Best regards,
    RoMan