    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Info: podatek katastr(of)alny - GP
    Date: Tue, 1 Jun 2004 11:44:41 +0200

    Użytkownik "QaczorQwak" <r...@o...gl> napisał w wiadomości
    news:c9fc2d$bu$1@213.17.133.246...
    > zadnego. Jestem jeszcze w stanie (choc z wieeelkim trudem) zrozumiec
    > zasadnosc placenia abonamentu radiowo-teewizyjnego.

    To zadzroszcze. Bo ja w zaden sposob nie jestem
    zdolny tego pojac. Choc bardzo sie staralem. :)

    Choc na przyklad w
    > przypadku zakupu telewizora tylko i wylacznie do ogladania np. video lub
    > dvd (czyli bez instalacji antenowej w domu) jest moim zdaniem czystym
    > wymuszeniem oplaty za usluge niezamawiana.

    Analogicznie jak przy abonamnecie. Kupowanie odbiornika
    TV nie jest zwiazane z zamowieniem uslugi nadawania
    jakiegoklowiek programu TV do tego odbiornika.
    No, chyba ze to jakas sprzedaz wiazana ;)

    >Natomiast koniecznosc placenia
    > podatku za sam fakt posiadania mieszkania czy kawalka ziemi kloci sie wg.
    > mnie ze zdrowym rozsadkiem.

    Tu myslimy identycznie :)

    > Idac dalej, mozemy wprowadzi podatki od
    > wszystkiego, co posiada ludnosc: psiej budy (Pies juz jest opodatkowany. A
    > dlaczego nie kot?), komputera, telefonu, wanny w lazience, szyby w oknach,
    > itd. Skoro za to zaplacilem, a panstwo zdarlo przy tym ze mnie podatek
    VAT,
    > do wara od tego bo to moje.
    > Czy tez obowiazuje tu inna logika?

    Logika panstwa jest prosta: sciagac co sie da.
    Uzasadnienie do tego typu praktyk moze byc logiczne lub
    "logiczne inaczej". Tak wiec tak czy siak:
    logika jest.
    ;)

    WOJSAL