eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiImport Usług + VAT UE + prywatna karta + róznice kursowe › Re: Import Usług + VAT UE + prywatna karta + róznice kursowe
  • Data: 2007-04-09 16:09:19
    Temat: Re: Import Usług + VAT UE + prywatna karta + róznice kursowe
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09-04-2007 o 16:32:17 laik <...@i...net.sp.am> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Dziękuję za odpowiedz, nie było mnie dlatego nie odpowiadałem.
    >
    > Czyli jak rozumiem:
    > 1. Wystawić fakturę wewnętrzną na dzień 15 marca wg. kursu średniego
    > NBP - EUR z 15 marca.

    Nie jestem pewien na który dzień - przecztaj ustawę o VAT, rozdziały
    o dacie powstaniu obowiązku podatkowego i wystawianiu faktur, doczytaj
    rozporządzenie - w którym też jest mowa o tym kiedy wystawiać faktury
    i znajdź swój przypadek.
    Możliwe że jest już po terminie prawidłowego wystawienia faktury,
    wtedy masz dwa wyjścia nie będę mówił jakie jest to drugie ;)

    > 2. Co wyjdzie wpisać do KPIR (tu netto) i VAT 7 jako import usług
    > netto + 22 % naszego vatu od obliczeń z punktu 1.

    Tak

    > 3. Spiąć razem fakturę wewnętrzną, oryginalną i potwierdzenie płatności
    > kartą płatniczą.

    Tak myślę(raz miałem import usługi i sam tak zrobiłem)

    > 4. Na dzień 29 marca (ostateczny dzień ściągnięcia kasy/księgowania)
    > uwzględnić różnice kursowe. Które wynoszą licząc
    > To co mi ściągnięto z karty w PLN - cena netto EUR * kurs z 15
    > = 17 pln

    Uważaj na kursy - do VAT z dnia wystawienia faktury chyba że jeszcze nie
    ogłoszono,
    do PITu kursy średnie bieżesz z dnia poprzedniego(doczytaj Art. 14 i 24c
    updof)

    > Co z tymi 17 PLN tylko wpisać do KPIR (kolumna 14) czy też
    > to rzutuje na wysokość VAT czyli trzeba zrobić korektę do faktury
    > wewnętrznej ?

    W VAT nie ma różnic kursowych(sam miałem ten problem zapętlenia kiedyś :)
    ),
    Do KPiR zaleznie od znaku różnicy. Róznica kosztowa:
    - dodatnia do 14
    - ujemna do 8
    Przychodowa odwrotnie. Szczegóły w Art. 24c updof. W razie wątpliwości
    pytaj.