    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "Haracz od życzliwości"
    Date: Mon, 14 Sep 2009 12:33:04 +0200

    On Mon, 14 Sep 2009, jureq wrote:

    > http://www.rp.pl/artykul/362863_Haracz_od_zyczliwosc
    i_.html

    > Czyżby w katowickiej Izbie Skarbowej czytywano posty Gotfryda
    > o przeprowadzaniu staruszek przez jezdnię?

    Przecież przepis jest jasny jak Słońce (również o północy)
    i prosty jak drut kolczasty.
    Tu nie ma miejsca na "intrerpretację"!
    Właśnie słucham w 1.PR, wypowiada się jakiś gościu że "może
    przy dobrej woli możnaby..."
    IMO - nie można, jedyne co można, to uznać że przepis jest
    głupi i go skreślić.

    Z drugiej strony, o ile mi wiadomo z opisów, w różnych krajach
    takie przepisy są i bywają znacznie *ostrzej* egzekwowane;
    gdzieś widziałem opis o USA i zasadzie "za wszystko, za co ktoś
    *mógłby* wziąć pieniądze"...

    A z trzeciej strony, to jeśli ja czegoś nie rozumiem, to faktu
    że w polskim parlamencie występowali posłowie, którzy powoływali
    się na "szkody które poniosą osoby budujące w ten sposób,
    że tylko materiały kupują, a budują ze wsparciem rodziny
    i sąsiadów", najwyraźniej nie zdając sobie sprawy że *sami*
    głosowali "za" ustawą, wg której ci sąsiedzi powinni iść
    siedzieć (bo chyba takiej kadencji aby uPDoOD nie zmieniano
    to nie było).

    pzdr, Gotfryd