eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki(HELP) Jak rozliczyć wynagrodzenie po WYGRANYM PROCESIE ! › Re: (HELP) Jak rozliczyć wynagrodzenie po WYGRANYM PROCESIE !
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: (HELP) Jak rozliczyć wynagrodzenie po WYGRANYM PROCESIE !
    Date: Mon, 23 Apr 2007 09:38:14 +0200

    On Sun, 22 Apr 2007, Kasia Maurer wrote:

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał

    > Po sprawie sądowej wyniknęło , że nawet nie byłam zarejestrowana ,
    > czyli " pracowałam na czarno " . Pracodawca nie zgłosił nigdzie mojego
    > zatrudnienia , nie odprowadzał składek , ani nie płacił podatków .
    >
    > Niby sprawa wyglądała na przegraną , jednak udowodniłam przed
    > sądem okres zatrudnienia i sąd bez problemów przyznał mi rację .
    > Pracodawca nie apelowal , spłacił należność Komornikowi a ja
    > teraz mam problem z interpretacją !

    Cykasz tak informacjami po jednej, możesz wytłumaczyć dlaczego?
    To co robisz jest metodą dającą sporą szansę, że ktoś w dobrej
    wierze poda Ci *prawdziwą* informację, która nie będzie
    "pasowała" do Twojego przypadku i w ten deseń wpakujesz się
    jak to mawiają "w maliny"!

    Niby skąd ktoś czytający Twój post miał wiedzieć to co piszesz
    wyżej?
    I skąd ktoś ma mieć jasność, czy należało Ci się *wynagrodzenie*
    czy też było to *wynagrodzenie z umowy o pracę*?
    Skąd ktoś ma wiedzieć czy to np. nie było "wynagrodzenie z umowy
    menadżerskiej" albo inny wynalazek?

    Przepis masz tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 42e
    1. W przypadku gdy za zakład pracy wypłaty œwiadczeń okreœlonych
    w art. 12 dokonuje komornik sšdowy lub podmiot niebędšcy następcš
    prawnym zakładu pracy, przejmujšcy jego zobowišzania wynikajšce
    ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz
    spółdzielczego stosunku pracy, jest on obowišzany, jako płatnik,
    do poboru zaliczki na podatek, stosujšc do wypłacanych œwiadczeń
    najniższš stawkę podatkowš okreœlonš w skali, o której mowa
    w art. 27 ust. 1.
    ---

    Krótko mówiąc: JEŚLI to miała być z umowy o pracę, to wychodzi iż
    był on płatnikiem i ma dać PIT z danymi.
    Tyle że zaraz wyskoczysz z informacją że to nie tak ;)

    > Płacić , a jeśli tak to od czego , może tylko od odsetek ?

    Optymistka :]
    Z grubsza biorac, działa to tak: jeśli dostaje się pieniądze, od
    ktorych *bylby płacony podatek* (jakby obyło się bez sądu), to
    podatek nie znika.
    Zwolnienie dotyczy tylko niektórych przypadków jak dostaje się
    pieniądze "za nierobienie" :) (np. w ramach zadośćuczynienia
    itp).
    Przepis masz tam gdzie wyżej, tylko w art. 21.1.3. i dalej
    spróbuj wylosować właściwą pozycję.
    Ale jeśli pracodawca wypłacił (przez komornika) *wynagrodzenie
    za pracę*, to IMHO podatek się należy.
    Chyba że komornik wie, dlaczego się nie należy :) i dlatego
    nie wystawił PIT: może spytaj i Ci powie?

    pzdr, Gotfryd