  • Data: 2006-04-23 08:12:02
    Temat: Re: Gospodarny ZUS wydal 26 milionow zlotych...
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Metr kartek o gramaturze 80g/m^2 to jest 10000 kartek. Załóżmy, że
    > rzeczywiste wypełnienie to połowa - 5000 kartek do zeskanowania.
    > Dwustronnie. Dzień pracy biurokraty to zaledwie 6 godzin. 1666 stron
    > na godzinę do zeskanowania.

    Patrz nizej - moja uwaga o szybkich skanerach.

    > I po tych 5 latach ilu psychiatrów do
    > opieki nad tymi ludźmi...

    A co powiesz o zawodowych kierowcahc. Jezdza, jezdza 5 lat. 10 lat...
    Albo o spawaczach - spawaja, spawaja, spawaja... Albo o nauczycielach -
    ucza, ucza, ucza... Albo o smieciarzach... Albo o lekarzach...

    > Szybkie, automatyczne skanery nie rozwiążą teczki, nie wyprostują
    > wymiętolonych kartek. I przede wszystkim przerobią na miałki pył stare
    > papiery.

    Dlatego poszedlem po niekonwencjonalne rozwiazanie i zaproponowalem
    duet+maszyna.

    > Wszystkie koszty? Pomnóż razy 2 co najmniej.

    1) Dlaczego?

    2) Nawt jak pomnoze, wychodzi taniej i z korzyscia na przyszlosc. Chocby
    w wyszukiwaniu. Chocby w przesylaniu.

    > 3 lata? Praca we wszystkie dni roku? 5 lat musiałbyś liczyć.

    Mozesz zargumentowac?

    > Cena wyjątkowo z sufitu - skaner za 3000 rozpadnie się zanim przemieli
    > 1 mln stron. A ma do przemielenia 10 milionów. Gdzie koszt komputerów,
    > sieci, obsługi?

    jak nizej - nieistotne, bo komputery i sieci sa/

    > Chciałbyś. Już widzę, jak dziennie skanujesz 5000 kartek. Wyjmowanych
    > ze starych teczek i skoroszytów. Od malutkich druczków po elaboraty na
    > papierze kancelaryjnym A3.

    Trzeba patrzec przyszlosciowo. Niech zajmie to 2 x tyle = 6 lat. Niech
    zamie to 3 x tyle i cena bedzie taka sama - to korzysci pozniejsze sa
    znaczace.

    > Ale dlaczego pomijasz?

    > Dodaj koszt obróbki skanów - doprowadzenie do czytelności każdej
    > strony, powtórne skanowanie stron, które z jakiś powodów się źle
    > zeskanowały itd.
    > Dlaczego pomijasz problem opisania i indeksowania każdego skanu?
    > Błędów, jakie zostaną przy tym popełnione?

    Bo to jest w pojeciu "zeskanowac papiery" ujete. Nie bede sie
    rozdrabnial. Podalem cene na wporwadzneie papirow do systemu w postaci
    elektronicznej.

    > ZUS już raz się naciął na 'superszybkich skanerach'. I ta nauczka -
    > mam nadzieję - wystarczy im na długie lata. Kosztowało to _nas_ grube
    > miliony PLN. Na kupno skanerów, komputerów, szkolenia i soft od
    > Prokomu.

    Czyli widzisz - infrastruktura juz jest. To z kolei sprawi moj projekt
    tanszym.

    > To jest poprawne podejście. Niejeden raz już w swoim życiu spotkałem
    > sytuacje, gdy własnie papierowy wydruk był jedynym ocałałym,
    > _wiarygodnym_ źródłem informacji po awarii komputera.

    No coz. Bywa.

    > Owszem - skanowanie _bieżących_ papierów jest fajną sprawą. Ale trzeba
    > do tego podejść z głową. I nijak nie zwalnia to z obowiązku
    > archiwowania dokumentów papierowych.

    Zmienic ustawodastwo?

    > A skanowanie dokumentów starych?
    > Zupełny bezsens.

    No w sumie masz racje. przeca niedlugo kolejne rocznikui beda wyrzucac n
    smietnik... Albo przeniosa do innego, kosztownego archiwum, gdzie beda
    przechowywane kolejne dekady...

    --