eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFreelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów. › Re: Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów.
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 23 Mar 2016 09:35:13 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów
    różnych typów.
    From: Adam <a...@g...com>

    Witam

    Wracam do tematu po kilku dniach.

    Dla Australijczyka (on miał firmę) i Hindusa (prywatny) wystawiłem fakturę VAT "nie
    podlega" w tytule dodałem (usługa elektroniczna) zaksięgowałem jako "po za terytorium
    kraju". I powiedzmy jest ok. Zostały do zaksięgowania różnice kursowe...

    Choć spotkałem się już z tyloma interpretacjami jak to powinienem rozliczyć, że głowa
    boli.
    1. Jedni twierdzą, że musi być dopisek Reverse charge nawet dla nie unijnych.
    W sumie mogę dopisać (jak znajdę gdzie to się MKRP robi ;)
    2. Inni twierdzili, że żadne "nie podlega" tylko 23 % VAT.

    Dużo gorsza jest sprawa z fakturą dla osoby prywatnej z Austrii.
    Tutaj powinienem wejść w MOSS. Wolałbym zapłacić 23% VAT i mieć spokój, ale nasza
    ukochana Unia wymyśliła....
    Czy ktoś z Was wdrażał MOSS?

    1. Dlaczego są 2 formularze rejestracyjne i "sprawozdawcze" dla unijnej
    i nie unijnej procedury. O co biega? :)

    2. Jak to wpisać w MKRP. Pytałem autorów oni mówią, że MOSSa nie wdrożą
    bo tam są jakieś progi zwalniające, czasem jest VAT 23%, a czasem płaci
    się VAT kraju klienta.
    Zdziwiony spytałem o jakiś materiał źródłowy. Gość odesłał mnie do KIP.

    Skoro nie ma w MKRP trzeba zrobić samodzielnie rejestr sprzedaży w MOSS.
    Ale nadal nie wiem jak to zaksięgować w KPIR i czy w VAT7 wpada czy nie;]

    3. Zadzwoniłem do KIP pytałem Panią o to czy jest jakiś próg zwalniający z MOSS
    po 5 minutach muzyczki "tzw. konsultacje" powiedziała, że nie.
    Na pytanie czy dobrze rozumiem, że MOSS dotyczy tylko klientów z UE.
    Pani powiedziała: że nie - Wszystkich!.
    Ja: na pewno
    Pani: chwileczkę .... "muzyczka"
    A nie, jednak tylko UE ;)

    4. Założyłem profil w EPuap (potwierdziłem).
    bo myślałem, że założę sobie konto na stronie MF wykorzystując profil
    zaufany EPUAP. Ale nie zadziało ;( Wniosek "saved" czy coś takiego mi się
    pojawiło ;]

    Naiwnie myślałem, że się przez serwis MF da to wysyłać.

    Nadal nie wiem jak zarejestrować się w tej procedurze.
    Nie mam podpisu kwalifikowanego. I nie mam pojęcia czy można na
    "niekwalifikowanym" czyli danych podatkowych.

    Ściągnąłem e-deklaracje desktop, ale tam nie ma tych formularzy.

    Mam interaktywne formularze PDF, ale cholera wie jak je wysłać ;].

    5. Byłem w moim US. Kiedyś było okienko z informacją gdzie były dość
    kompetentne i doświadczone urzędniczki. Okienka już nie ma ;/
    Idę do okienka "NIP" pytam o MOSSa po chwilowym wyjaśnieniu, młódka rzecze,
    ze pierwszy raz słyszy. ale w okienku 8 i 9 mi pomogą bo doświadczone
    firmowowo urzędnicze fachury zasiadają i chętnie firmom pomagają...

    Idę tam pytam o MOSS i czy mogę u nich złożyć te formularze i czemu są dwa :)
    "a co to jest?" młodsza pyta się doświadczonej
    "wiesz coś?" "Nie znam" i w tym stylu.
    Ogólnie nie wiedzą nic, nie słyszeli, nie mają takich formularzy.
    "A kto to rozlicza". Mówię, że US w Wawie. "To niech Pan do Wwy dzwoni" :)

    Cóż, cała nadzieja w ludziach dobrej woli ;)

    Pomożecie?

    Wiem, że rejestrację mogę dokonać do 10 dnia miesiąca po miesiącu w którym zrobiłem
    sprzedaż MOSS. a rozliczyć się do 20 kwietnia..
    Damy radę ?:>