eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFreelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów. › Re: Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów.
  • Data: 2016-03-29 09:45:57
    Temat: Re: Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów.
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Małe podsumowanie:
    1. Dostałem w końcu przelew w PLN
    - tytuł "Payment to User" (wiele mówi)
    - nadawca: FREELANCER INTERNATIONAL PTY LTD GEORGE STREET .....
    - przelew wysłany z mBanku wydział korporacyjny czyli dla mnie
    przelew wewnętrzny.

    Wszystko się przeciągało przez obowiązkową 15 dniową kwarantanne + Święta.

    2. Nadal nie wiem jak rozliczyć klientów, głównie nie podatników z UE,
    choć teraz już zwątpiłem nawet w poza unijnych ;]

    Część opinii mówi, że to co robię (ogólnie pisanie programów) to usługa
    elektroniczna (więc MOSS).
    Część, że nie jest to zautomatyzowana usługa bez nadmiernego udziału
    człowieka, więc nie jest to usługa elektroniczna i MOSS odpada.

    Pozdrawiam.

    PS.
    przeliczyli mi też GBP na PLN po kursie 5.138906
    Kurs średni NBP 5,4030, kurs kupna 5,3414.

    Ale cóż takich rzeczy się można było spodziewać ;]