    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Formularz ZAP-3 - praca za granica - data wsteczna
    Date: Mon, 09 Apr 2012 11:03:35 -0500

    pebesiak wrote:

    > Centrum interesow zyciowych nie okresla sie na podstawie "zamierzen
    > ducha", tylko stwierdzajac obiektywnie stan faktyczny.

    wlasnie na podstawie twojego majla stwierdzilem stan faktyczny, cytuje
    doslownie

    "Do Polski nie zamierzam na razie wracac, ale za kilka lat raczej tak."

    Nie ma mowy o przeniesieniu interesow zyciowych jesli juz na wstepie
    deklarujesz ze wyjazd jest tymczasowy.

    Jak sie z decyzju organu US nie zgadzasz mozesz sie odwolac. w kazdym
    razie wymagalnosci zaplaty to nie wstrzymuje.

    > Jesli przez
    > ostatnie 2 lata mieszkalem ponad 183 dni w kazdym roku i osiagalem
    > dochody wylacznie w UK, to jest jasne, ze tam znajdowalo sie moje
    > centrum interesow zyciowych.

    No wlasnie nie.
    Te 183 dni jest sluteczne tylko w druga strone. Jak jestes w Polsce 183
    to masz zaplacic podatek. W druga strone to nie obowiazuje. Z braku 183
    dni nei da sie wyciagnac wniosku, ze nie musisz placici podatkow.
    Mozesz nawet na 5 lat na studia wyjechac i przez cale 5 lat masz
    obowiazek palcic podatek w Polsce. Fakt, ze w przypadku anglii podatek
    bedzie zerowy jak nic w polsce nie zarobiles, ale papierek ma byc i juz.

    > Zdaje sobie jednak sprawe, ze jest tu pole
    > do interpretacji dla urzednika skarbowki. Pozostaje mi chyba jednak
    > zwyczajne wypelnienie ZAP-3 i zlozenie go z biezaca data.

    wypelnic wyslac i czekac na reakcje.
    jak trzeb bedzie to wtedy bedziesz udowadnial, ze w polsce nie jestes
    rezydentem i nie musiz ani sie rozliczac ani placic podatku.