  • Data: 2012-04-12 08:57:23
    Temat: Re: Formularz ZAP-3 - praca za granica - data wsteczna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 11 Apr 2012, pebesiak wrote:

> [...]
    [...]
    > Przez okres pobytu w UK mialem tez zawieszona dzialalnosc gospodarcza
    > i zlozylem z tego tytulu dwa PIt-y 36L "zerowe". Czy to rodzi jakies dodatkowe
    > komplikacje?

    Stanowi dowód, że sam oswiadczyłes ze rezydujesz w Polsce.
    Dedukcja jest prosta: w .ue obowiazuje swoboda prowadzenia DG we
    wszystkich krajach, inaczej mówiac, ktos kto prowadzi DG w Niemczech,
    nie musi rejestrować DG w Polsce tylko dlatego że wykonuje tę DG
    (częsciowo lub w całosci) na terenie Polski.
    Co do zasady DG rejestruje się w miejscu zamieszkania.

    Żeby była jasnosc: zarejestrowanie DG w przykładowym .de nie powoduje,
    że prowadzacy taka DG nie musi rejestrować się do *podatków* w .pl,
    bo oczywiscie z tytułu prowadzenia DG w .pl może stać się polskim
    podatnikiem lub płatnikiem praktycznie wszystkich podatków (żeby
    VAT, PIT, PCC i od nieruchomosci wymienic na poczatek).

    A ponieważ DG była zawieszona, to i nic dziwnego że podatków nie było,
    ani w .pl ani w .gb (piszę już o Twoim przypadku).

    Wnioski... już były.

    pzdr, Gotfryd