  • Data: 2003-06-10 21:59:36
    Temat: Re: Faktury w platnym serwisie www - kasa fiskalna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 10 Jun 2003, BaLab wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" [...]
    >+ > On Tue, 10 Jun 2003, WojtekW wrote:
    >+ > [...]
    >+ > >+ No właśnie - czy on będzie musiał prowadzić kasę fiskalną? Załóżmy, że
    >+ > >+ przekroczy próg powyżej którego niby trzeba.
    >+ >
    >+ > Spróbuj przetrawić rozporządzenie ministra ds. użytkowania
    >+ > kas fiskalnych. Znajdziesz tam m.in. wyłączenia: przez
    >+ > kasę AFAIR nie muszą "iść" płatności które dokonywane są
    >+ > "wyłącznie za pośrednictwem rachunku bankowego" czy jakoś
    >+ > tak :)
> [...]

    ...chyba że owa sprzedaż załapie się na *inne* wyłączenie
    wymienione w owym rozporządzeniu :), IMHO oczywiście.
    Jak ci się spodoba "jedna sprzedaż za 2 zł na fakturę" ? ;)
    Ujdzie czy nie ?
    Znaczy: konkretnie punkt 48 załącznika numer 1 do rozp. z dn.23.12.2002
    który brzmi:
    ++++
    48 Œwiadczenie usług na rzecz osób fizycznych
    nieprowadzšcych działalnoœci gospodarczej oraz osób fizycznych
    prowadzšcych działalnoœć gospodarczš w formie indywidualnych gospodarstw
    rolnych, o ile łšcznie zostanš spełnione następujšce warunki:
    1) każda
    sprzedaż usługi dokonana przez podatnika
    jest dokumentowana fakturš, w której zawarte sš
    m.in. dane identyfikujšce odbiorcę oraz jego podpis,
    2) liczba wszystkich dokonanych operacji sprzedaży
    usług, o których mowa w pkt 1, w 2002 r. nie
    przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców tych
    usług w tym okresie była mniejsza niż 20
    ----

    Znaczy: mam wątpliwości czy można "rozbić" sprzedaż
    na *różne* zwolnienia; ma ktoś pomysł ?
    Znaczy: w tym przypadku *nie* wchodzi w rachubę
    kolizja zwolnienia "z kwoty" (bo "kwota" będzie
    przekroczona i już), ale zbieżność punktów
    numer 48 i 49 ww. załącznika...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (który pamięta panikę posianą przez pewną Jolę :))