    From: Zuzia <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura zaliczkowa z Allegro + bon pieniężny PayBACK
    Date: Sat, 11 Jul 2009 16:24:17 +0200

    Tomek pisze:

    > IMVHO jako przychód, na podstawie czego to nie ma znaczenia, ale przychód
    > w momencie uzyskania przychodu. IMVHO to był moment otrzymania bonu,
    > czy jak to się odbywa.

    > IMHO tak

    > IMHO tak

    > IMVHO do momentu w którym saldo się wyzeruje nic nie powinni przysyłać,
    > inaczej by podwójnie naliczali obrót. Rozporządzenie "fakturowe" ma jawny
    > zapis że jeśli zaliczka była 100%, to nie trzeba już wystawiać faktur.
    > Tylko nie do końca widzę jak to jest w przypadku takich usług o nieustalonej
    > w momencie płacenia zaliczki cenie.

> [...]

    Chodzi o to, że bon, o którym mowa, otrzymałam na zwiększenie mojego
    salda na Allegro, czyli na poczet przyszłego opłacania Allegrowych
    faktur. Allegro natomiast nie wystawiło mi faktury zaliczkowej na całą
    wartość bonu, czyli 625 zł, tylko na 448,22 zł, ponieważ na różnicę,
    która wynikła z opłaty, jaką mi naliczono za korzystanie z serwisu za
    czerwiec, przysłano mi wspomnianą fakturę na kwotę 176,78 zł. Fizycznie
    jednak tej faktury nie opłacałam, ponieważ te 176,78 zł odliczono mi z
    dodatniego salda, czyli z bonu.

    Inaczej rzecz ujmując, otrzymałam bon na pokrycie przyszłych faktur
    Allegro, natomiast od Allegro dostałam fakturę zaliczkową mniejszą niż
    wartość tego bonu. Pytanie: czy bon z fakturą zaliczkową ma w tym
    przypadku jakiś związek? Nurtuje mnie to, czy jakoś muszę wykazać gdzie
    zniknęła ta różnica między bonem a fakturą zaliczkową, no i że nie
    opłaciłam faktury czerwcowej 176,78 zł gotówką ani przelewem - zeszło to
    z bonu.