eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFaktura proforma - niezapłaconaRe: Faktura proforma - niezapłacona
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
    l.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.
    iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neo
    strada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 22 Jun 2010 11:29:06 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
    Thunderbird/3.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura proforma - niezapłacona
    References: <3...@5...googlegroups.com>
    In-Reply-To: <3...@5...googlegroups.com>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 50
    Message-ID: <4c208262$0$2600$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.186.129.80
    X-Trace: 1277198946 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2600 79.186.129.80:7241
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:224190
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 22-06-2010 10:37, ARTUR WIERZBICKI pisze:
    > Witam
    >
    > Mam oto taką sytuację:
    > Klient zamówił u mnie usługę, wystawiłem mu fakturę proforma na
    > podstawie której miał dokonać płatności.

    Po co wystawiłeś proformę? Umówiłeś się na zaliczkę?

    > W międzyczasie ja usługę wykonałem i dodatkowo poniosłem koszty.

    Czy to mądrze wykonywać usługę, gdy nie dostało się umówionej zaliczki?

    > Fakturę kosztową oczywiście posiadam.
    > Klient pieniędzy nie przelał.
    >
    > Pytanie: jak zaksięgować teraz to wszystko?
    >
    > Czy księguje jedynie fakturę kosztową? Swojej faktury za wykonaną
    > usługę jeszcze nie wystawiłem (jedynie proforma)

    Pro forma nie jest dokumentem księgowym.
    Musisz wystawić prawidłową fakturę VAT. A masz na to 7 dni od wykonania
    usługi. I żadnych wymówek od tego obowiązku nie ma, kwestie zapłaty nie
    mają wpływu na ten obowiązek.
    Kiedy wykonałeś usługę?

    Co to za usługa? Jeśli to nie tajemnica?

    > Czy może mam wystawić i swoją fakturę i zaksięgować dochód którego nie
    > otrzymałem?

    Przychodem są kwoty należne, nawet jeżeli nie zostały faktycznie otrzymane.
    Przychód powstał u Ciebie w momencie wykonania usługi. To, że nie
    dostałeś za nią pieniędzy, a może nawet nigdy nie dostaniesz, nie ma
    wplywu na fakt powstania przychodu. Trzeba go zaksięgować.
    Powstał też obowiązek podatkowy w VAT. Trzeba rozliczyć VAT od tej
    transakcji.

    Może klient czeka aż dostanie fakturę, żeby zapłacić?
    Czemu nie płaci? Czemu nie wpłacił zaliczki?
    Rozmawiałeś w ogóle z klientem na ten temat?


    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1