eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFaktura proforma - niezapłacona › Re: Faktura proforma - niezapłacona
  • Data: 2010-06-22 09:47:14
    Temat: Re: Faktura proforma - niezapłacona
    Od: ARTUR WIERZBICKI <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 22 Cze, 11:29, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:
    > W dniu 22-06-2010 10:37, ARTUR WIERZBICKI pisze:
    >
    > > Witam
    >
    > > Mam oto taką sytuację:
    > > Klient zamówił u mnie usługę, wystawiłem mu fakturę proforma na
    > > podstawie której miał dokonać płatności.
    >
    > Po co wystawiłeś proformę? Umówiłeś się na zaliczkę?
    >
    > > W międzyczasie ja usługę wykonałem i dodatkowo poniosłem koszty.
    >
    > Czy to mądrze wykonywać usługę, gdy nie dostało się umówionej zaliczki?
    >
    > > Fakturę kosztową oczywiście posiadam.
    > > Klient pieniędzy nie przelał.
    >
    > > Pytanie: jak zaksięgować teraz to wszystko?
    >
    > > Czy księguje jedynie fakturę kosztową? Swojej faktury za wykonaną
    > > usługę jeszcze nie wystawiłem (jedynie proforma)
    >
    > Pro forma nie jest dokumentem księgowym.
    > Musisz wystawić prawidłową fakturę VAT. A masz na to 7 dni od wykonania
    > usługi. I żadnych wymówek od tego obowiązku nie ma, kwestie zapłaty nie
    > mają wpływu na ten obowiązek.
    > Kiedy wykonałeś usługę?
    >
    > Co to za usługa? Jeśli to nie tajemnica?
    >
    > > Czy może mam wystawić i swoją fakturę i zaksięgować dochód którego nie
    > > otrzymałem?
    >
    > Przychodem są kwoty należne, nawet jeżeli nie zostały faktycznie otrzymane.
    > Przychód powstał u Ciebie w momencie wykonania usługi. To, że nie
    > dostałeś za nią pieniędzy, a może nawet nigdy nie dostaniesz, nie ma
    > wplywu na fakt powstania przychodu. Trzeba go zaksięgować.
    > Powstał też obowiązek podatkowy w VAT. Trzeba rozliczyć VAT od tej
    > transakcji.
    >
    > Może klient czeka aż dostanie fakturę, żeby zapłacić?
    > Czemu nie płaci? Czemu nie wpłacił zaliczki?
    > Rozmawiałeś w ogóle z klientem na ten temat?
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
    >
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > JID m...@e...com.pl
    > GG: 5303813



    Usługa ta to sprzedaż biletów komunikacji międzynarodowej.
    Usługa została już więc że tak powiem "skonsumowana".

    Fakt, nie jest mądrze wykonywać usługę gdy nie doszło do zaliczki.
    Klient a dokładniej firma, przesłała potwierdzenie wykonania przelewu
    na kwotę zaliczki.
    Jak się później okazało, potwierdzenie to było sfałszowane.
    Sprawa jest już w postępowaniu karnym.


    Ok, więc jestem już po terminie z tym wystawieniem swojej faktury
    (około miesiąca).
    Z jakimi datami to wystawić teraz i jak księgować?
    U mnie problemu nie ma bo i tak ani dochodowy ani Vat (kwartalny,
    także mieszcze się) nie wyjdzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1